Írország emeli a reklámszatyor adóját a környezet védelmében


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Írországban jelentősen emelik a bolti reklámszatyrokra kivetett környezetvédelmi adót. Dick Roche környezetvédelmi miniszter szerdai bejelentése szerint július 1-től a boltoknak zacskónként 15 cent helyett 22 eurócentet kell befizetniük a költségvetésbe.

Az adót azért emelik, mert az eddigi adóteher elrettenető hatása már gyengült. Írország volt a világ első országa, amely 5 évvel ezelőtt környezetvédelmi adót vetett ki a boltok által adott ingyenes reklámszatyrokra. Az adónak eleinte hihetetlenül kedvező hatása volt. Az adó bevezetése előtt Írországban évente 1,2 milliárd nejlonszatyrot adtak a vevőknek. Az adó bevezetésekor az évente egy főre jutó reklámszatyor mennyisége 328-ról 21-re zuhant. A vásárlók inkább áttértek a tartós műanyag szatyrokra.

De tavaly az eldobandó reklámszatyrok egy főre jutó száma már 21-ről 30-ra emelkedett. Ezért határozták el a ˝plastax˝ emelését. Azok a boltok, amelyek ingyen adnak reklámszatyrot, pénzbírsággal, sőt akár szabadságvesztéssel is sújthatók.

Forrás: Uno


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.