Jól teljesítettek az első fél évben a vámosok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Július végéig összesen 681 milliárd forint érkezett a VPOP számlájára, ez 47 milliárddal több mint egy évvel ezelőtt. A növekvő bevételek motorját a jövedéki adó adja, ez pedig arra enged következtetni, hogy visszaszorulóban van a feketegazdaság – derül ki a VPOP adataiból.

Az üzemanyagok és dohányáruk után 446 milliárd forint folyt be a kasszába, ez annak köszönhető, hogy nő ezeknek az áruknak a szabadpiaci értékesítése, tehát visszaszorul a feketepiac.

Azonban egyre jobban érződik a megszorítások hatása is, ezt jól látszik az üzemanyag-forgalom lassuló növekedési ütemén. Ez nem mondható el azonban a dohányárukról, ugyanis az ezek után befizetett jövedéki adó elérte a 138 milliárd forintot, ami 30 milliárddal haladja meg a tavalyi év azonos időszakának adatait. Ez a növekedés egy közel 13 százalékos kiskereskedelmi eladásbővülésnek köszönhető.

Az egyéb jövedéki termékek után befizetett adó mennyisége 50,4 milliárd forint volt, ami egy 10,86 milliárd forintos növekedést takar év/év alapon.

A kiemelkedő növekedés tehát köszönhető a fekete gazdaság visszaszorulásának, ezáltal a kiskereskedelmi forgalom bővülésének. Azonban a növekedés dinamikáját némiképp lassítják a megszorítások.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.