Jövőre pénztárgépet használ? Itt a támogatás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Már igényelhetik a kasszánként 50 ezer forint támogatást a jövő évtől pénztárgép használatára kötelezett vállalkozások – közölte az adóhatóság.
 


A vállalkozónak mindössze egy nyomtatványt kell benyújtania – írja közleményében egy NAV. Az adóhivatal öt napon belül visszaküldi az üzembehelyezési kódot, és azt hogy a vállalkozó jogosult a támogatásra. A NAV válaszlevele a kassza megvásárlásakor a gyakorlatban 50 ezer forintos kedvezményt ér: ennyivel kevesebbet kell majd fizetni a pénztárgépért. 

Csak az új műszaki paraméterekkel bíró pénztárgép beszerzésekor jár az 50 ezer forint összegű segítségnyújtás az államtól. Az érintett – A NAV számításai szerint 20 ezer vállalkozás – már öt pénztárgéptípusból választhat, amelyből három hordozható kassza. Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem állandó üzemeltetési helyen nyújtják szolgáltatásukat, – mint például a taxisok – GPS-sel ellátott, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.
 
A NAV közleménye szerint mindenben segít, a honlapján egy külön fül alatt – a témához kapcsolódó összes információ megtalálható, többek között a támogatott pénztárgéptípusok listája, és innen letölthető a nyomtatvány is.

A támogatás a 2017. január elsejétől kötelezetteknek jár, azaz a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszőröknek, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.