Kalmár Istvánnak mégsem lesz két állása


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Horváth Gergely Domonkos váltja Kalmár Istvánt a Magyar Posta Zrt. igazgatósági elnöki posztján – közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV). Kalmár a postai igazgatósági tagságot az APEH elnökhelyettesi tisztének betöltésével egyidejűleg látta volna el, amit többen kifogásoltak.

Kalmár István hétfőn lemondott a Magyar Posta Zrt. igazgatóságának elnöki tisztségéről. Az MNV Zrt. igazgatósága határozatot hozott, amelyben tudomásul vette Kalmár István lemondását, és helyette Horváth Gergely Domonkost, a MNV Zrt. vezérigazgatóját választotta a Magyar Posta Zrt. igazgatóságának elnökévé. Az új elnök munkáját Kalmár István tanácsadóként segíti.

Kalmár István egy hónappal ezelőtt, az MNV Zrt. igazgatósága június 25-i döntésével került a Magyar Posta Zrt. igazgatósága élére, június 30-án pedig Vida Ildikó, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnöke az állami adóhatóság informatikai elnökhelyettesévé nevezte ki.

Az 59 éves Kalmár István – villamosmérnök, informatikus – több fontos megbízatást töltött be már állami és magáncégeknél, olvasható életrajzában. 1998 és 2000 között az adóhivatalban dolgozott, elnökhelyettesként hozzá tartozott az APEH informatikai rendszerének irányítása, valamint nyolc megyei igazgatóság adó- és járulékszakmai felügyelete.

Életrajza szerint nevéhez, és ehhez az időszakhoz fűződik az APEH teljes informatikai rendszerének megújítása és a járulékintegráció. 2000-től 2002 júniusáig először a Magyar Posta Rt. felügyelő bizottságának elnöke, majd elnök-vezérigazgatója volt. Ebben az időszakban ő indította el az elektronikus közbeszerzést, a Diákhitel programot, és tervezte meg a Magyar Posta új logisztikai központját. 2004-től tagja a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsnak.

Forrás: Index


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.