Kamatot emelt a brit jegybank


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A brit központi bank, a Bank of England a csütörtöki kamatdöntésével negyed százalékponttal 5,50 százalékra emelte irányadó kamatát, a kéthetes repót. A döntés megfelelt a többségi piaci várakozásnak.

A brit központi bank január 11-én váratlanul, negyed százalékponttal 5,25 százalékra, hatéves csúcsra emelte alapkamatát. A piac akkor változatlan kamatra számított.

Az elemzők akkor azt várták, hogy a bank – ha egyáltalán – csak februárban folytatja a szigorítást. A bank türelmét január óta az magyarázta, hogy még várt az eddigi kamatemelések eredményeire. Általános elemzői vélekedés szerint azonban a bank januárban túl korán emelt, áprilisban viszont elkésett, és így több mint tízmilliárd fontos rekord húsvétnak örvendhettek a brit kiskereskedők. A londoni Gazdasági és Üzleti Kutatások Központjának (CEBR) számítása szerint a négynapos húsvéti hosszú hétvégén a brit fogyasztók minden korábbinál többet, 10,6 milliárd fontot (négyezer milliárd forintot) hagytak az üzletekben; Nagy-Britanniában a boltok húsvétkor csak vasárnap tartanak zárva. A CEBR szerint a húsvéti bevásárlási lázat az is hevítette, hogy a Bank of England április elején nem emelte tovább az alapkamatát.

Forrás: PrivátBankár


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.