Kevesebb támogatás adható az autós munkába járáshoz?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nemzetgazdasági tárcára igen erős nyomás nehezedik az ügyben, hogy az autóval történő munkába járás kedvezményét megszüntessék – olvasható egy, a nemzetgazdasági miniszter által jegyzett levélben, a Napi Gazdaság információi szerint.

Az autóval munkába járók támogatását szorgalmazza a Garai István Levente (MSZP-s képviselő) egy a Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez intézett hivatalos kérdésben. A miniszter a hivatalos válaszában – amely a parlament honlapján olvasható – alaposan körüljárja a kérdést és elismeri, hogy mind a növelés, mind a támogatás megszüntetése miatt erős nyomást érzékel a minisztérium.

A munkáltató jelenleg többféle módon támogathatja a munkavállaló munkába járását, ami leggyakrabban valamely közösségi közlekedési szolgáltatás igénybe vételét jelenti. Számos esetben a cégek cafeteria keretében oldják meg, de ezen felül is adhatnak támogatást a bérlet vagy jegy vásárlására. Utóbbi esetben a támogatás mértéke a teljes ár 86 százaléka lehet. Ez a támogatás nincs is veszélyben – hisz a kormány szándéka a közösségi közlekedés használatának támogatása.

Folytatás a Napi gazdaság cikkében, az alábbi linken.

Forrás: Napi Gazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. június 21.

NGM: nem a szegénység, hanem az óvatosság miatt fogyaszt keveset a lakosság

Az elmúlt napokban látott napvilágot az Eurostat friss adatközlése, miszerint a magyar háztartások fogyasztása az uniós átlag 70 százalékát éri el. Az adatot többen helytelenül értelmezve, a közvéleményt tudatosan félrevezetve úgy állították be, hogy Magyarország az unió legszegényebb országa, ami teljességgel nonszensz és szándékos hazugság – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

2024. június 20.

Mi történhet még idén a forinttal és a magyar kamattal?

A napokban látott forintgyengülés ellenére az euró jegyzése a 385 és 400 forint közötti sávban maradhat az idén. Legalábbis erre számít Németh Dávid, a K&H vezető elemzője alapesetben, azaz akkor, ha nem történik jelentős változás az év hátralévő hónapjaiban a világ- és a magyar gazdaságban. A szakember beszélt a magyar inflációról, a várható kamatpályáról és a szükséges kiigazításról, valamint az uniós kilátásokról is.