Kivégezheti a reklámújságokat a termékdíjemelés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jelentősen emelné a kormány a műanyag zacskók, reklámpapírok termékdíját – hangzott el a szerdai parlamenti vitában. A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség szerint az adóemelés csaknem finanszírozhatatlanná teheti a reklámújságok kiadását.


Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a törvényjavaslat ismertetőjében azt mondta, 2018-tól azért is kell magasabb termékdíjat fizetni a nem kívánatos, a környezetre káros reklámhordozó papírok és zacskók után, hogy ezzel is megváltoztassák a fogyasztói szokásokat és támogassák az alternatív megoldások elterjedését – olvasható az MTI tudósításában.

A reklámhordozó papír esetében korábban 33 százalékkal emelték a termékdíjat, hogy csökkenjen a papír mennyisége, de a postaládák továbbra is tele vannak szórólapokkal.

Az elektronikus hirdetési alternatívák aránya ugyan folyamatosan emelkedik, de szükség van a reklámhordozó papírra kivetett termékdíj kilónkénti 114 forintra történő emelésére – ismertette az államtitkár.

[htmlbox felteteles_adomegallapitas]

 

A műanyag zacskókkal kapcsolatban Zsigó Róbert azt mondta, mivel ezek azonnal hulladékká válnak, többségük nem kerül vissza a rendszerbe újrahasznosított hulladék formájában, lebomlási ideje több száz év, és nagy eséllyel kerülhet a táplálékláncba, ezért indokolt a lehető legnagyobb, 1900 forintos kilónként termékdíj bevezetése. 

Ez az intézkedés nem érinti azokat a vékony műanyag zacskókat, amelyekbe zöldségeket, gyümölcsöket, pékárut lehet csomagolni a boltokban.

Zsigó Róbert elmondása szerint szintén 1900 forintos kilónként termékdíjat vetnének ki az oxidatív módon szétbomló műanyag zacskókra, mivel ezek biológiailag nem bomlanak le, csak apró darabokra tépődnek szét, ezért jelentősen megnő a táplálékláncba kerülés esélye.

Az államtitkár kitért az elektronikai berendezésekkel kapcsolatos termékdíjra is, amelynek mértéke minden elektromos eszköz esetén a kivethető legalacsonyabb összeg lesz.

Szakmai szervezetek szerint a plusz adóteher meghaladhatja az 1 milliárd forintot és csapást mérhet az áruházi reklámújságokra- írja a Napi.hu

A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség azt az álláspontot képviseli, hogy a termékdíj emelése indokolatlan. 

Az MRSZ és a DIMSZ közleménye szerint a termékdíj emelése a direktmarketing tevékenységet folytató vállalatokat és a magyar sajtótermékek egy részét olyan többletteherrel sújtja, amely a 7,5 százalékos reklámadó mellett csaknem finanszírozhatatlanná teszi a vásárlói tájékoztatásban fontos szerepet betöltő reklámeszközök – az ingyenes reklámújságok, szórólapok, DM levelek -fenntartását, és áremelkedéshez vezet.

(MTI, Napi.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.