Lezárult a NAV eljáráskorszerűsítő informatikai projektje
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Lezárult az adóügyi igazgatási eljárásokat egyszerűsítő, kiemelt informatikai projekt a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) – közölte a NAV.
A fejlesztés 2018 óta több ütemben összesen 9,331 milliárd forint vissza nem térítendő uniós támogatásból és 5,317 milliárd forint saját forrásból jöhetett létre. A projektben a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciumi együttműködőként vett részt.
A ráfordításokból korszerűsítették többek között a NAV információs és ügyintézőplatformjait, változásbejelentési és bevallási rendszerét, belső szakrendszereit. Átalakult az adóhatóság honlapja is, a projekt eredményeképp letisztultabb, személyre szabható portál jött létre, a NAV-Mobil okostelefonos alkalmazás átlátható menüt és navigációt kapott, és létrejött a korábbinál több szolgáltatást nyújtó ügyintéző felület, az Ügyfélportál. Korszerűsödött továbbá az ONYA (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás), a telefonos tájékoztató és ügyintéző-rendszer informatikai egységesítésével pedig létrejött az általános tájékoztatást és ügyintézést is biztosító NAV Infóvonal.
A közlemény szerint a projekt összességében magasabb szintű szolgáltatásokat, könnyen kezelhető, a kor kihívásainak megfelelő alkalmazásokat hozott létre. A fejlesztések nemcsak a NAV számára előnyösek, hiszen kevesebb lett a papírmunka, az ügyintézés az ügyfél- és az ügyintézői oldalon egyaránt egyszerűsödött – írta a NAV.
(MTI)