Magyarország logisztikai kulcspozícióba kerülhet


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Minisztérium közlése szerint a kormány több mint 1000 milliárd forintot szán az út- és közlekedésfejlesztésre, hogy az ország logisztikai adottságait javítsa.

Az Eu 15-ökhöz képest hazánk autópályának hossza csak 40 százaléknyi, miközben földrajzi adottságaink lehetővé tennék akár a logisztikai kulcspozíciót is. Az ipari, kereskedelmi élet vérkeringése szintén az úthálózaton áll vagy bukik, az új közlekedési beruházásokkal a kereskedelmi élet megélénkülésére, valamint a vidéki régiók felzárkózására számítanak az ipari ingatlanok piacát elemző szakértők.

˝A logisztikára épülő ipari és üzleti parkok állóvizébe frissülést hozhat az Új Magyarország Fejlesztési Terv, hiszen a fővároson kívül még mindig a főbb autópályák környékét, valamint a Ferihegyi repülőtér vonzáskörzetében elhelyezkedő területeket kíséri kiemelt érdeklődés˝ – nyilatkozta Pusztai Andrea, a Colliers Magyarország vezető tanácsadója. A jó megközelíthetőség mellett a főváros-centrikusság igénye érezhető a piacon, emellett a szakértő úgy látja, a vidék felzárkózását nagymértékben segítenék a kilátásba helyezett fejlesztések.

A gyorsforgalmi úthálózat kiépítettsége jelenleg mindössze 47 százalékos, és az utak terhelhetőségének növelése érdekében mintegy 1000-1200 km burkolat megerősítése szükséges a kormány szerint. Növelni kell ezen kívül a településeket elkerülő utak hosszát illetve számát is, mivel az országos főutak 30 százaléka lakott területen halad át, rontva az ott lakók életminőségét.

Pusztai Andrea úgy látja, a környező országokhoz képest kicsinek mondható a hazai logisztikai-raktározási piac, jövőbeni jelentősége annál nagyobb lehet, ezért a fejlesztésekkel európai szintű, vonzó lehetőségeket lehet és kell teremteni a befektetők számára.

Forrás: Világgazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.