Már nem üzlet a gyógynövény-szedés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Magyarország lassan lemondhat a ˝gyógynövény-nagyhatalom˝ rangról, mert a gyűjtőkre vonatkozó adózási szabályok változása miatt egyre kevesebben szedik a gyógynövényeket – írta pénteken az Új Dunántúli Napló.

Schmidt József, egy baksai, gyógynövényeket feldolgozó vállalkozás ügyvezetője a lapnak elmondta: a gyűjtők a legszegényebb társadalmi rétegből kerülnek ki, főként segélyből származó jövedelmüket ezzel a munkával keresett havi pár ezer forinttal egészítik ki.

Márciustól azonban már csak azok gyűjtögethetnek, akik bevételükből befizetik a járulékokat. Az így megkurtított összegekért azonban már egyre kevesebben vállalják a gyógynövények szedését – tette hozzá.

Három évvel ezelőtt Magyarország volt az Európai Unió legfontosabb gyógynövény-szállítója, az ágazatban akkor és még tavaly is 60-70 ezren dolgoztak.

Amennyiben az iparág nem lesz versenyképes, a feldolgozók kénytelenek lesznek a magyarországinál gyengébb minőségű szerb, bosnyák, román, albán alapanyagokat vásárolni – olvasható a baranyai napilapban.

Forrás: Origo


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.