Megújítja szolgáltatásait a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A NAV 9,3 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatással és 5,3 milliárd forint intézményi forrás felhasználásával fejleszti szolgáltatásait, a papírmunka csökkentését és az ügyintézés egyszerűsítését segítő projekt negyedik üteme is lezárult – közölte az adóhatóság.

A közleményben felidézték: a 2023. június 29-ig létrejövő fejlesztések a NAV adó-, jövedéki, felszámolási és végrehajtási, valamint bűnügyi tevékenységeihez kapcsolódnak. A projekt hat ütemben és négy fő fejlesztési céllal valósul meg az ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése, a kkv-szolgáltatások fejlesztése, az adatpiac és publikációs felület kialakítása, valamint a végrehajtási eljárások korszerűsítése érdekében. A projekt szeptemberben lezárult negyedik ütemében a NAV-portálhoz és a contact centerhez kapcsolódó fejlesztések és eszközbeszerzések valósultak meg.

A NAV-portál projektelem célja a jogkövető adózók támogatása, valamint a szolgáltatási szint és az ügyfél-elégedettség növelése a kor követelményeinek megfelelő új, online állampolgári és vállalkozási, információs és ügyintézési felület elindításával. A NAV-Mobil applikáció fejlesztésével olyan alkalmazás jött létre, amely harmonizál a NAV más kommunikációs felületeivel. Segítségével könnyen, már mobiltelefonról is elérhetők a legfrissebb adózási információk és szolgáltatások – hívta fel a figyelmet az adóhivatal.

A contact center projektelem fejlesztései és beszerzései eredményeként létrejött új, egységes ügyfélkapcsolati szolgáltatás célja, hogy az ügyfelek ugyanarra a kérdésre egységes választ kapjanak, függetlenül attól, hogy melyik ügyfélszolgálati szervezettel kerültek kapcsolatba, honnan és milyen kommunikációs csatornán zajlott a tájékoztatás, illetve ügyintézés.
A szolgáltatások elérhetősége a kormányzati ügyfélvonalon (1818) keresztül biztosított.

A Széchenyi 2020 program révén a következő években megújulnak az ügyfeleket segítő egyes szolgáltatások és online megoldások. A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósuló kiemelt projekt célja az adóügyekkel kapcsolatos papírmunka csökkentése, valamint az ügyintézés egyszerűsítése az ügyfelek és az ügyintézők számára – jelezte a NAV.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2021. szeptember 29.

5 tipikus hiba a NAV online számla adatszolgáltatás során

A magyar adózási specialitások jelentős kihívások elé állították a számlázóprogramok – különösen a külföldi ERP rendszerek – nagyvállalati felhasználóit és fejlesztőit. Az RSM blog összefoglalójából a tipikus problémák mellett a megoldásra is fény derül.
2021. április 22.

A digitalizáció kezdeti lépései a beszámolásban: az egységes elektronikus beszámolási formátum

Az Európai Értékpapírpiaci Hatóság (a továbbiakban: ESMA) által kidolgozott standardon alapuló EU rendelet szerint a szabályozott piacra bevezetett értékpapírok kibocsátóinak a közeljövőben az egységes elektronikus beszámolási formátumot (a továbbiakban: ESEF) kell alkalmazniuk és az éves jelentésüket bővíthető hipertextjelölő nyelven (a továbbiakban: xHTML) kell elkészíteniük. A Számviteli tanácsadó írása.