Megúszható a reklámadó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Létezik kiskapu a médiavállalkozások számára a reklámadó megfizetésében, ugyanis a jogszabály jelenlegi formájában nem tudja majd megadóztatni a Magyarországon nem letelepedett szolgáltatókat.


Barta Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője a lapnak elmondta, hogy a reklámadó alapja a számviteli törvény hatálya alá tartozó adóalanyok esetén a számviteli törvény szerinti értékesítés nettó árbevétele, míg az szja-törvény hatálya alá tartozó magánszemélyeknél ezen magánszemélyek áfa nélküli bevétele.

Számvitel nagy kézikönyve csomag

A csomagban lévő kiadványok:

1. A számvitel nagy kézikönyve 2014
2. Kiskönyv az új Polgári Törvénykönyvről gazdasági szakembereknek
3. Adó határidőnapló

Most három kiadványt kap egy áráért! Bővebb információ és megrendelés itt!

Ha tehát a reklámadó alanya egyik kategóriába sem tartozik, akkor nem állapítható meg az adóalapja sem és adófizetési kötelezettsége sincs.

A törvény lehetőséget biztosít a reklámozók számára, hogy külföldi cégen keresztül működjenek, azaz egy tv műsor, vagy online tartalomszolgáltatáshoz sem kell feltétlenül magyar cég. Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek még akkor is megúszhatják a reklámadó fizetését, ha magyarországi telephellyek rendelkeznek – írja az Index.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Svédország – kis nép, nagy teljesítmény

A svédek büszkék hazájukra és erre minden okuk megvan. Az ország versenyképes, a gazdaság nemcsak a hagyományos ágazatokban, hanem a high-tech szektorban is nagyon jó teljesítményt nyújt, a jóléti társadalom stabilitást, biztonságérzetet ad minden polgárnak. Svédország közismerten magas adózású országnak számít, a magas színvonalú jóléti szolgáltatások és biztonsági háló alapja a magas adójövedelem.