Megúszható a reklámadó
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Létezik kiskapu a médiavállalkozások számára a reklámadó megfizetésében, ugyanis a jogszabály jelenlegi formájában nem tudja majd megadóztatni a Magyarországon nem letelepedett szolgáltatókat.
Barta Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője a lapnak elmondta, hogy a reklámadó alapja a számviteli törvény hatálya alá tartozó adóalanyok esetén a számviteli törvény szerinti értékesítés nettó árbevétele, míg az szja-törvény hatálya alá tartozó magánszemélyeknél ezen magánszemélyek áfa nélküli bevétele.
Számvitel nagy kézikönyve csomag |
A csomagban lévő kiadványok:
1. A számvitel nagy kézikönyve 2014 2. Kiskönyv az új Polgári Törvénykönyvről gazdasági szakembereknek 3. Adó határidőnapló
Most három kiadványt kap egy áráért! Bővebb információ és megrendelés itt!
|
Ha tehát a reklámadó alanya egyik kategóriába sem tartozik, akkor nem állapítható meg az adóalapja sem és adófizetési kötelezettsége sincs.
A törvény lehetőséget biztosít a reklámozók számára, hogy külföldi cégen keresztül működjenek, azaz egy tv műsor, vagy online tartalomszolgáltatáshoz sem kell feltétlenül magyar cég. Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek még akkor is megúszhatják a reklámadó fizetését, ha magyarországi telephellyek rendelkeznek – írja az Index.