Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A közgazdász szerint fenntartható lenne az egykulcsos adó, ha bevezetnék a vagyonadót, amit le lehetne írni az szja-ból.
A gazdasági növekedést nem tudja önmagában az export generálni, a belső piacokat pedig csak úgy lehet élénkíteni, ha a megroggyant középosztályt újra helyzetbe hozzuk. Ehhez egy, a jelenlegihez képest másfajta gazdaságpolitikára van szükség, ez a legfontosabb mondanivalója a Magyar Nemzetben megjelent írásának – jelentette ki Mellár Tamás, a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Szerinte olyan gazdaságpolitikára van szükség, mely a kis- és középvállalkozásokat támogatja, tudatosan építi a magyar piacot, segíti azt, hogy a kistermelők tudjanak együttműködni, és a monopolizált versenyben helyt állni. Ha nem lesz jövedelemtermelés ebben a szektorban, nem lesz fogyasztás sem – hívta fel a figyelmet a közgazdász.
Kifogásolta, hogy több mint 500 milliárd megy el az egykulcsos adórendszerre, aminek pozitív hozománya szerinte nincs. Az egykulcsos adó egyébként véleménye szerint akár fönntartható is lehet azzal a megszorítással, hogy bevezetnek egy vagyonadót, ami 50-80 millió forintos határ fölött lépne be. Ez leírható lenne, így azokat az embereket is meg lehetne fogni, akik ügyeskedtek, és nem fizettek személyi jövedelemadót.
Forrás: hiradó.hu
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!