Merre fejlődnek az online pénztárgépek? (x)


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az online pénztárgépek működésének időszerű kérdéseiről, tapasztalatairól és perspektíváiról olvashat az Adó szaklap legfrissebb számában, amelyet itt rendelhet meg.


Az onlinepénztárgép-szabályozás során felmerült jogértelmezési problémák közül több tisztázódott, így a kosaras értékesítés szabályai és a de minimis támogatás igénybevételére vonatkozó határidők is egyértelműek. Többek között ezekről, és a szabályozás várható változásairól is szól Az online pénztárgépek időszerű kérdései és tapasztalatai című cikk.

A munkaerő-mobilitás ösztönzése érdekében hozott intézkedéscsomag számos kedvező szabályt tartalmaz, amelyek pozitívan érintik a munkavállalókat is. Ezen intézkedés részeként emelkedett a munkába járás jogcímén adómentesen adható költségtérítés összege kilométerenként 9 forintról 15 forintra. Kedvezően módosult a munkásszállás megítélése és bevezettek egy új adómentes juttatási formát, a munkáltató által nyújtott mobilitási célú lakhatási támogatást. Az Adó szaklap friss számában e juttatás szabályait mutatja be részletesen.

A civil szervezetek gazdaságban betöltött egyedi szerepére tekintettel, ezen szervezetek társaságiadóalap-megállapítási és -fizetési kötelezettségeit a jogalkotó az általános, valamennyi gazdálkodóra vonatkozó szabályokat szem előtt tartva, de az egyedi sajátosságokat figyelembe véve határozza meg. A civil szervezetek különös szabályai a társasági adóban című cikkben a szerző a civil szervezetekre vonatkozó rendelkezéseket és azok gyakorlati alkalmazását ismerteti, figyelmet fordítva a közhasznú minősítéssel rendelkező szervezetekre vonatkozó speciális szabályokra is.

Az Adóbírság a gyakorlatban című cikkében a szaklap dióhéjban bemutatja az adóbírság aktuális gyakorlatát, különös tekintettel a 200 százalékos adóbírság, valamint a megbízható és a kockázatos adózókra vonatkozó eltérő rendelkezések alkalmazására. Ami segíthet az adóbírságra vonatkozó rendelkezéseket kontextusba helyezni: a NAV az ellenőrzések felében alkalmazza az általános, 50 százalékos adóbírságmértéket. Ennél magasabb átlagos bírságszint az ellenőrzések nagyjából egyötödénél fordul elő. Az adóbírság mérséklésére vagy mellőzésére tehát az összes ellenőrzés mintegy 30 százalékában kerül sor, ennek többsége jelentős mérséklés (vagy mellőzés), ahol is a bírságmérték legfeljebb 25 százalék.

Az Adó szaklap legfrissebb számában a fentieken túl folytatódik az új jövedéki szabályozást bemutató sorozat, olvashat a választott tisztségviselők díjazásának adózásáról, az alanyi áfamentesség szabályozásáról, valamint a valós idejű forgalmi adatok elemzésének szerepéről az adóellenőrzésekben.

Az Adó szaklap 2017/8. számát itt rendelheti meg.

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 15.

Izer Norbert: egyszerűsödnek az adózói adminisztrációs terhek

Uniós szinten is példaértékű változásokat hajtott végre az adóadminisztráció csökkentése terén Magyarország az elmúlt években, ezt folytatta a kormányzat az Eseményalapú Adatszolgáltatási Platform (EMAP) projekttel, amelynek célja a vállalkozások foglalkoztatással összefüggő adminisztrációs terheinek csökkentése – mondta Izer Norbert.

2024. április 15.

Árfolyam az áfában (X. rész)

A cikksorozat soron következő része az előlegfizetéshez és a fordított adózáshoz kapcsolódó egyes kérdéseket tárgyalja.