NAV: az automatákra ki kell tenni a regisztrációs számot


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A természetes személyeket kétszázezer forintig, a cégeket (nem természetes személyeket) pedig ötszázezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújthatja az adóhatóság, ha nincs jól olvasható regisztrációs szám az általuk üzemeltetett automatán – írta honlapján a NAV.

A NAV ellenőrei az automata berendezések üzemeltetésének ellenőrzésekor többször azt tapasztalták, hogy az üzemeltetők nem helyezték el a regisztrációs számot a berendezéseken – írja a hivatal.

Felidézik: az üzemeltetőknek elektronikus úton be kell jelenteniük az adóhivatalnak a kezelőszemélyzet nélküli automaták üzemeltetését. A NAV a bejelentés alapján egyedi regisztrációs számot állapít meg, amelyet az üzemeltető köteles az automataberendezésen jól láthatóan feltüntetni.

A regisztrációs számot célszerű az automata kezelőszervei mellett, jól olvashatóan, a környezeti hatásoktól óvva, egyértelműen azonosítható formában elhelyezni. Az üzemeltetés ideje alatt az automata regisztrációs számának folyamatosan látszódnia kell, és ha a felirat megrongálódik, haladéktalanul pótolni kell – figyelmeztet a hatóság.

A bejelentett automaták regisztrációs számát és üzemeltetési helyét bárki ellenőrizheti a NAV erre szolgáló adatbázisában, itt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 30.

Kávézóban használható hűségkártya értékesítése kapcsán felmerülő áfakötelezettség

Kérdésként merül fel, hogy a kávéknak a hűségkártya-program keretében a hűségkártyák használata útján megvalósított értékesítése egycélú vagy többcélú utalvány alkalmazásának minősíthető-e, illetve, hogy az milyen feltételek mellett keletkeztet a társaság részére áfakötelezettséget. Kérdéses továbbá, hogy az ajándék kávéknak a hűségkártyák értékesítésekor történő biztosítása áfaköteles termékértékesítésnek vagy szolgáltatásnyújtásnak tekinthető-e vagy sem.

2024. május 29.

NAV: 2025-től lesz teljes az eÁFA rendszer

Számos új funkció bevezetésén van már túl a Nemzeti Adó- és Vámhivatal eÁFA rendszere, melynek fejlesztése egészen 2025-ig el fog tartani. A könyvelőszoftverekre ezen a téren is egyre nagyobb szerep hárulhat, a hagyományos nyomtatványkitöltő rendszer, az ÁNYK kivezetése ugyanis már napirenden van – derült ki a Kulcs-Soft által szervezett kerekasztal-beszélgetésen.