NAV: bővül az ügyfélkapu-regisztráció
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bővíti ügyfélkapu-regisztrációs tevékenységét, október 1-jétől a központi ügyfélszolgálatokon és kijelölt kirendeltségeken az első ügyfélkapunyitás mellett új regisztrációs szolgáltatások is igénybe vehetők az ügyintézőknél – jelentette be az adóhatóság.
A NAV honlapján közzétett tájékoztató szerint az ügyfélkapu- regisztráció keretében ezentúl mód nyílik az ügyfélkapu elsőmegnyitására, ideiglenes ügyfélkapu véglegesítésére, az ügyfélkapu aktiválására, adatainak módosítására, valamint az ügyfélkapu megszüntetésére/törlésére.
A második és további ügyfélkapu nyitására vonatkozóan a NAV továbbra sem rendelkezik eljárási jogosultsággal. Az első ügyfélkapun túli további regisztrációk elvégzését a megszokottaknak megfelelően az okmányirodákban kezdeményezhetik az ügyfelek.
Az ügyfélkapu-regisztrációs tevékenységet végző ügyfélszolgálatok elérhetőségéről, nyitva tartásáról a NAV honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.