NAV: bővül az ügyfélkapu-regisztráció


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bővíti ügyfélkapu-regisztrációs tevékenységét, október 1-jétől a központi ügyfélszolgálatokon és kijelölt kirendeltségeken az első ügyfélkapunyitás mellett új regisztrációs szolgáltatások is igénybe vehetők az ügyintézőknél – jelentette be az adóhatóság.


A NAV honlapján közzétett tájékoztató szerint az ügyfélkapu- regisztráció keretében ezentúl mód nyílik az ügyfélkapu elsőmegnyitására, ideiglenes ügyfélkapu véglegesítésére, az ügyfélkapu aktiválására, adatainak módosítására, valamint az ügyfélkapu megszüntetésére/törlésére.

A második és további ügyfélkapu nyitására vonatkozóan a NAV továbbra sem rendelkezik eljárási jogosultsággal. Az első ügyfélkapun túli további regisztrációk elvégzését a megszokottaknak megfelelően az okmányirodákban kezdeményezhetik az ügyfelek.

Az ügyfélkapu-regisztrációs tevékenységet végző ügyfélszolgálatok elérhetőségéről, nyitva tartásáról a NAV honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit