Nem fizet reklámadót a Fradi a stadion neve után


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint nem kell fizetnie reklámadót  a Ferencvárosnak a stadion nevének értékesítése után – írja a Népszabadság.


A lap augusztus óta próbálta kideríteni, hogy mi a minisztérium konkrét álláspontja a kérdésben és most azt a választ kapták, hogy a stadion nevének értékesítése önmagában még nem adóköteles, viszont ha egy társaság nevét reklámadó-köteles módon teszik közzé, akkor a közzétevő lesz az adó alanya. A Ferencváros a Groupama biztosítónak adta el a névhasználatot.

A minisztérium állásfoglalása szerint ugyanakkor a stadiont üzemeltető cég a Lagardere Unlimited Stadium Solutions Kft. fizethetne adót, csak éppen neki nem éri el a marketingbevétele a reklámadó-törvényben meghatározott 500 millió forintot.

A mezeken lévő szponzori feliratokkal kapcsolatban a minisztérium álláspontja az, hogy amennyiben egy bolt árusítja a mezeket, akkor ez nem minősül reklámközzétételnek, ha viszont egy sportvállalkozás, amelyet szponzori szerződés kötelez a mezeladásra, akkor igen – írja a Népszabadság.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.