Nyolcvanezres minimálbért szeretnének a szakszervezetek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A munkaadói oldal sokallja az MSZOSZ által jegyzett, a GDP-bővülési tempó 5-6-szorosának megfelelő minimálbéremelési ötletet, miközben a PM a válságra hivatkozva újraszámolná a jövő évi makropályát.

Havi 80 ezer forintra emelné a minimálbért jövőre, az idei 69,5 ezer forintról a munkavállalói oldal – jelentette be Pataky Péter az MSZOSZ elnöke csütörtökön az Országos Érdekegyeztetési Tanács (OÉT) plenáris ülésén az MTI beszámolója szerint.

Csizmár Gábor, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára jelezte: a szeptember 29-én beterjesztett költségvetési tervezetet korrigálni kell, mivel a pénzpiaci válság nyomán a jövőre tervezett 3 százalékos GDP növekedés bizonytalanná vált, de a kormány tartja magát ahhoz az elvhez, hogy emelkedjen a reálkereset 2009-ben.

A GDP-előrejelzés várható csökkentése miatt sokallta a munkavállalói javaslatot a munkaadói oldal nevében Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára. Furcsa, hogy a munkaadói oldal közel 16 százalékos minimálbér emelési javaslatot tesz, amely öt-hatszorosa a GDP várható növekedésének – reagált a szakszervezeti oldal első minimálbér javaslatára.

A Pénzügyminisztérium a pénzpiaci válság miatt új makropályát készít a költségvetési tervezethez, amelyben a GDP 2009. évi, 3 százalékos növekedési prognózisát és a 4,3 százalékos inflációs prognózist is kénytelen újraszámolni – mondta Veres János pénzügyminiszter. Hozzátette: a számítások még folynak, a korrigált számok a jövő héten készülnek el és az OÉT október 17-ei ülésén tárgyalhatók.
Veres János rögzítette: a 3,2 százalékos eredményszemléletű (ESA 95) GDP arányos hiánymutatón – amely nyugdíjkorrekcióval 2,8 százalék – a kormány nem kíván módosítani.

Ez nem az a periódus, ahol reálbér-növekedésről vagy komolyabb adócsökkentésről lehet tárgyalni – mondta el a OÉT ülését megelőzően Demján Sándor, a Vállalkozók Országos Szövetségének (VOSZ) elnöke. Egy mindössze kétszázalékos reálbér növekedés elnöke szerint 100 milliárd forinttal növelné a vállalkozások terhét, miközben a kormányzat által beterjesztett adótörvények mindössze 125 milliárd forintnyi adóteher-csökkentést jelentenének.

Demján szerint a vállalkozóknak fogyasztáscsökkentésre, és a termelés átstruktúrálódására kell készülniük. Épp ezért fontos, hogy a nem perspektívát jelentő üzletágakat vagy profilokat leépítsék, mivel elsődleges fontosságú, hogy az átmeneti időszakban a cégek tőkéjét meg tudják őrizni.

A profilváltáshoz beruházási hitelek kellenek, a VOSZ és az MKIK épp ezért arról tárgyalnak a kormányzattal, hogy a Széchenyi-kártya konstrukció kamattámogatásának megőrzése, és a futamidő meghosszabbítása mellett létesüljön egy hasonlóan támogatott beruházásai hitelfajta is. Veres János pénzügyminiszter arról beszélt, hogy a kormányzat jelenleg azt vizsgálja, a kamattámogatást a költségvetési terhektől függetlenül hogyan tudná egy forrásból, például a Jeremie-alapokból előteremteni.

Forrás: Napi Online


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.