Online pénztárgépek: frissíteni kell


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények.


Nem csak az online kasszák használatára kötelezettek köre bővül, a meglévő online pénztárgép engedélyeket is meg kell újítani, a gépeket frissíteni kell – közölte az onlinekassza.hu hírportál.

Kifejtették, a pénztárgép-forgalmazóktól származó információk szerint eszközönként mintegy 60 ezer és 70 ezer forintnyi plusz kiadással számolhatnak a cégek.

A frissítésre azért van szükség, mert változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények, kibővül az AEE egység kommunikációja, és az új szabály szerint a kasszáknak „átszemélyesíthetőnek” kell lennie, átírhatónak egyik vállalkozás nevéről a másikra. Az alig 1-2 éves eszközök frissítése mindenkinek kötelező és valószínűleg még az idén, vagy legkésőbb 2017 legelején sort kell rá keríteni – írta a portál.

 

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter március 22-én jelentette be, hogy további ágazatokra terjesztik ki az online pénztárgépek kötelező használatát. A Magyar Közlönyben megjelent rendeletmódosítás szerint az érintett ágazatok szeptember 30-tól kizárólag a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszeréhez online kapcsolódó pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek. Ezt a határidőt azóta január 1-re módosították.

Az onlinekassza.hu szerint valószínűleg nem lesznek tarthatók az eredetileg tervezett határidők sem a kasszák újraengedélyeztetésére, sem az új kötelezettek kasszabeszerzésére. Utóbbiak esetében azért sem, mert kizárólag új engedéllyel rendelkező kasszát vehetnének, ilyen azonban még nem kapható.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit