Az eÁFA éles tesztje számos kérdést vetett fel
A tanulási időszakban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénye mindenre választ ad, amit a rendszerről tudni kell!
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A sikeres pályázatokat követően a 2004-2006 közötti időszak I. Nemzeti Fejlesztési Terve keretében elnyert forrásoknál a támogatott pályázatok nagy része, mintegy 86 százaléka eljutott a támogatási szerződés megkötéséig, ám a támogatás teljes, vagy részbeni kifizetése csak 69 százalékuknál történt meg 2007 októberéig – derül ki a Start Tőkegarancia Zrt. közleményéből.
A leszerződött támogatási összegeknek eddig 68 százalékát folyósították, ez az arány 2007 elején még 50 százalék körül volt. A szerződéskötés, illetve az elnyert támogatás kifizetésének idejét jelentősen befolyásolja az előírt dokumentumok hiánytalan előkészítése – hívja fel a figyelmet a társaság.
Példaként ismertetik, hogy a támogatásról szóló pozitív döntést követően a vállalkozásnak meg kell kötnie a támogatási szerződést a közreműködő szervezettel. A szerződés megkötéséhez hiánytalanul be kell szereznie a pályázati kiírás által meghatározott dokumentumokat, igazolásokat.
A támogatásokra az utófinanszírozás jellemző, tehát a projektet meg kell valósítani, a számlákat ki kell fizetni, mielőtt a pályázó hozzájuthat a támogatási összeghez. A lehívás történhet egy összegben vagy részletekben, s egyes pályázatok esetében lehetőség nyílik előleg igénylésére. A támogatás lehívása kifizetés-igénylési dokumentáció beadásával kezdeményezhető. Ma már lehetőség van kifizetés igénylésére egyszerűsített projekt előrehaladási jelentéssel és elektronikus számlakitöltő program használatával.
Az elmúlt években komoly probléma volt a támogatást közvetítő intézményrendszer hibájából ki nem fizetett számlák nagy száma, ezért 2007 márciusában a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elrendelte a kifizetések felgyorsítását. Szeptember végére a 90 napnál hosszabb ideje ki nem fizetett számlák aránya 1 százalék közelébe csökkent.
Amennyiben az adott pályázat esetében biztosíték nyújtása szükséges, figyelni kell arra, hogy a támogatás folyósítására mindaddig nem kerülhet sor, amíg a biztosítékok a támogatási szerződésben meghatározott módon rendelkezésre nem állnak. ˝A pályázó a támogatási szerződés megkötésekor nyilatkozik a biztosítékokról, amelyeket elegendő csak később, az első lehívás vagy az előleg felvétele előtt benyújtani˝ – hangsúlyozta Szakáll Gábor, a Start Tőkegarancia üzletág igazgatója a közlemény szerint.
Az EU pályázatokhoz kapcsolódó biztosítékok egyik formája a Start Zrt. pályázati kezességvállalási terméke, melynek lényege, hogy a Start készfizető kezességet vállal az irányító hatóság felé, s amennyiben a pályázó a támogatási szerződésben foglaltakat nem, vagy nem megfelelően teljesíti, akkor a pályázó helyett visszafizeti a támogatás összegét.
A kis- és középvállalkozások által igénybe vehető pályázati kezességvállaláshoz a Start Zrt. nem kér fedezetet a pályázóktól, a kifizetések forrása a 6,3 milliárd forint értékű Start Garancia Alap. A pályázati kezességvállalásának értéke legalább 5, legfeljebb 100 millió forint lehet. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség ez év szeptemberének elején elfogadta a Start Zrt. Kezesi Nyilatkozatát, amelyet korábbi GVOP-s pályázatok esetében is igénybe lehet venni.
Forrás: PrivátBankár
A tanulási időszakban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénye mindenre választ ad, amit a rendszerről tudni kell!
Sokan azt hiszik, hogy a tőkepiaci ügyletekből és kriptovalutákból származó jövedelem, különösen, ha külföldről származik, könnyen elrejthető az adóhatóság elől. Érdemes azonban tudni, hogy a külföldi bankoknál és befektetési szolgáltatóknál vezetett értékpapírszámláról és pénzforgalmi számláról több mint 100 országból kap a NAV tájékoztatást információcsere keretében. Szintén érdemes mérlegelni, hogy az ellenőrzött tőkepiaci ügyletekből, és kriptovalutából jövedelmet szerzők a NAV ellenőrzések célkeresztjében vannak a NAV 2024-es ellenőrzési terve szerint – foglalja össze a Niveus Consulting Group.
Az adóigazgatási eljárásról szóló törvény szerint szakvéleményt kell kérni, ha az ügyben jelentős tény vagy egyéb körülmény megállapításához különleges szakértelem szükséges. Ismertetjük a szabályozást és bemutatunk egy érdekes példát a transzferárazás világából.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!