Reklámadó: a közepes cégek veszítenek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nagy cégek jól, a közepes cégek rosszul járnak majd a reklámadó módosításával – írja a Magyar Nemzet.


Elsősorban az RTL Klubot birtokló és a TV2-t üzemeltető két cégcsoport járhat jól a módosuló reklámadóval, míg a közepes méretű szereplők lehetnek a vesztesei a hétfőn közzétett 5,3 százalékos adókulcsot tartalmazó javaslatnak – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai szerint tavaly hétszáz olyan cég volt Magyarországon, amelynek az adóköteles reklámbevétele meghaladta az ötszázmillió forintot. Az új reklámadó-javaslat alapján csak ezektől a cégektől körülbelül 14,8 milliárdos reklámadó-bevétel folyhat be a költségvetésbe, szemben a jelenlegi kulcsok alapján kalkulált 6,6 milliárddal – írja a lap.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 26.

Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás

Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.

2024. június 26.

Ismételt adóellenőrzés

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.