Reklámadó: a közepes cégek veszítenek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nagy cégek jól, a közepes cégek rosszul járnak majd a reklámadó módosításával – írja a Magyar Nemzet.


Elsősorban az RTL Klubot birtokló és a TV2-t üzemeltető két cégcsoport járhat jól a módosuló reklámadóval, míg a közepes méretű szereplők lehetnek a vesztesei a hétfőn közzétett 5,3 százalékos adókulcsot tartalmazó javaslatnak – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai szerint tavaly hétszáz olyan cég volt Magyarországon, amelynek az adóköteles reklámbevétele meghaladta az ötszázmillió forintot. Az új reklámadó-javaslat alapján csak ezektől a cégektől körülbelül 14,8 milliárdos reklámadó-bevétel folyhat be a költségvetésbe, szemben a jelenlegi kulcsok alapján kalkulált 6,6 milliárddal – írja a lap.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit