Többen igényelnének egészségpénztári cafeteriát


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nyugdíj- és az egészség jellegű béren kívüli juttatást (cafeteriát) jóval több munkavállaló igényelné, mint amennyi megkapja, míg a vendéglátásnál éppen fordított a helyzet – közölte az Union Biztosító a Sodexo cafeteria-utalványokat forgalmazó céggel közös felmérése eredményét.


Az 500 fős mintán, a nagyvárosokban élő aktív, 25-55 éves magyar lakosság körében végzett felmérés azt mutatta, hogy az önkéntes egészségpénztári, valamit az egészségbiztosítási szolgáltatást a megkérdezettek 59 százaléka igényli, ugyanakkor csak 39 százalékuk kap ilyet a munkaadójától.

Az önkéntes nyugdíjpénztári befizetésre 48 százalékos az igény, de a megkérdezetteknek csak 32 százaléka jut ilyenhez.

A túlsó póluson áll a vendéglátás igénybevételére alkalmas – például a Szép-kártya – szolgáltatás, amelyre az igény 41 százalékos, viszont a megkérdezett munkavállalók 49 százaléka kap ilyet.

A kutatás egyensúlyi helyzetben lévőnek nevezi azokat a cafeteria szolgáltatásokat, amelyeknél – arányaiban – kicsi a különbség az elvárás és a kapott szolgáltatás között.

Ebbe a körbe tartozik például az üzemi (meleg) étkezés, 18 százalékos elvárással és 21 százalékos szolgáltatással, vagy az étkezési utalvány, amelynél 84 százalék az igénylési arány és 80 százalék a kapott szolgáltatás.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.