Mazars: adminisztrációs cunami jön a fuvarozásban
Az EKÁER extrém mértékű adminisztrációs terhet ró a szállításintenzív területeken működő cégekre a Mazars értékelése szerint.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Az Európai Unió Bizottsága további hat évre, 2029. április 3-ig engedélyezte a jövedéki adómentesség fenntartását Magyarország számára a vasúti és belvízi közlekedésben használt üzemanyagokra vonatkozóan – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
Magyarország a 2004. május 1-jén történt EU-csatlakozástól kezdve bejelentési kötelezettség mellett három évig tarthatta fenn a vasúti és belvízi alágazatban korábban is létező jövedékiadó-mentességet, amelyet 10, majd 6 évre tudott meghosszabbítani.
Az Európai Bizottságtól Magyarország 2022 őszén kérelmezte további 6 évre a vasúti és vízi közlekedés jövedékiadó-mentességének meghosszabbítását. Az eljárás során a bizottság több alkalommal is kérdéssel fordult Magyarország felé, annak érdekében, hogy megbizonyosodjon az intézkedés szükségességéről és arányosságáról. A beadványhoz és a bizottsági kérdések megválaszolásához szükséges közlekedési adatokat, számításokat és érveket az Építési és Közlekedési Minisztérium a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet bevonásával biztosította a Pénzügyminisztérium, mint kérelmező részére.
Az Európai Bizottság a beadvány és a válaszok alapján elfogadta Magyarország érvelését és engedélyezte, hogy további 6 évig a jövedéki adómentességen, illetve visszatérítésen keresztül a környezetkímélőbb közlekedési módokat támogassa Magyarország – olvasható az ÉKM közleményében.
(MTI)
Az EKÁER extrém mértékű adminisztrációs terhet ró a szállításintenzív területeken működő cégekre a Mazars értékelése szerint.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!