Új brit adóhatósági tájékoztató no-deal Brexit esetére


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Brexittel kapcsolatban az eredeti, március 29-i határidő közeledtével egyre nagyobb a bizonytalanság, ebben a helyzetben pedig fokozottan igaz, hogy a leginkább körültekintően a megállapodás nélküli kilépésre való felkészüléssel járhatunk el. A szóba jöhető alternatívák közül ugyanis ennek a bekövetkezte forgatná fel leginkább az üzleti életet, kerüljön sor rá akár az eredeti időpontban, akár halasztást követően.

A brit adóhatóság napokban megjelentetett tájékoztatója az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos áfa kötelezettségek teljesítése, a nem regisztrált adóalanyok számára nyitva álló áfavisszatérítési lehetőség, illetve a brit adószámok lekérdezése kapcsán segít a vállalkozásoknak.

„A megállapodás nélküli Brexittel az elektronikusan nyújtott szolgáltatások áfájának egyszerű Közösségen belüli adminisztrációjára hivatott egyablakos rendszer (MOSS) már nem lesz alkalmazható az Egyesült Királyságra, így az adóhatóság egyértelműsítette, hogy áfaregisztrációra lesz szükségük a vállalkozásoknak az ottani adókötelezettségek teljesítéséhez” – hangsúlyozta dr. Schütt Attila, a Deloitte adóosztályának menedzsere.

Az EU-s illetőségű, az Egyesült Királyságban nem regisztrált adóalanyok áfavisszatérítési kérelmeire vonatkozó eljárás megváltozik, hiszen jelenleg ezt a folyamatot is EU-s szabály rendezi, mely a továbbiakban nem lesz alkalmazandó. A közösségi adószámok lekérdezésére hivatott rendszer, a VIES pedig a kilépést követően nem fog brit adószámokat tartalmazni, így az adóhatóság egy saját rendszert vezet be arra, hogy az Egyesült Királyságban kiadott adószámok érvényességéről bárki meg tudjon bizonyosodni.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.