Új szolgáltatás az elektronikus adóügyintézésben
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az adóhatóság honlapján a „Képviseletek” menüpontból elérhető felületen új állandó meghatalmazást is be lehet jelenteni az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozóan – közölte a NAV.
A menüpontban a cégbejegyzésre kötelezett gazdasági társaságok törvényes képviselői az ügyfélkapun történő bejelentkezést követően már új meghatalmazást is adhatnak. Korábban kizárólag a ’T180 jelű adatlapon bejelentett meghatalmazásokat lehetett módosítani, a módosított meghatalmazás csatolásával egyidejűleg.
Módosult azonban az állandó meghatalmazás bejelentésére vonatkozó szabályozás, ezáltal már lehetőség van arra is, hogy az új meghatalmazásokat is ezen a felületen jelenthessék be a törvényes képviselők. Tekintettel arra, hogy a meghatalmazást ebben az esetben is ellenőrizni kell, azt elektronikus formában (szkennelve) csatolni kell, valamint a korábban már megszokott módon az eBEV portálon a meghatalmazottnak is jóvá kell hagynia a meghatalmazás bejelentését, az adóügyek első elektronikus intézését megelőző 8. napig.
Kluwer International
Nemzetközi jogi e-könyvek
Egy kattintásra Öntől!
|
|
A webes felületen bejelentett állandó meghatalmazás esetén tehát már nem kell a ’T180 jelű adatlapot benyújtani, ugyanakkor a korábban ’T180 jelű adatlapon bejelentett meghatalmazás is bármikor módosítható az eBEV-en.
A szolgáltatás használata előtt javasoljuk a felhasználói leírás, valamint a ’T180 jelű adatlap kitöltési útmutatójának áttekintését a Nyomtatványkitöltő programok menüpontban, mivel az eBEV felületen az adatok megadására az eddig is használatos ’T180 jelű adatlap egyes rovataira vonatkozó kitöltési szabályok érvényesek.