Változnak a foglalkoztatás támogatások


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A foglalkoztatási törvényt (1991. évi IV. törvény) 2007. január 1-i hatállyal módosította a 2006. évi CXIII. törvény. Egységes lett a foglalkoztatási támogatási rendszer, megszűntek a több jogszabályban párhuzamosan szabályozott támogatások. A módosítás elsősorban a munkabér és járulékainak megtérítésén alapuló támogatásokat érinti, ugyanis ezek az eszközök az uniós szabályok alapján változatlan tartalommal csak 2006. december 31-éig voltak alkalmazhatók.

Bértámogatási rendszer

Az eddigi bér-és járulék jellegű támogatások részben beolvadtak az új támogatásba, részben pedig megszűnnek. Az új bértámogatás csak a meghatározott, hátrányos helyzetűnek minősített személyi kör foglalkoztatásához, legfeljebb 12 hónapig folyósítható, maximum a munkabér és járulékai együttes összegének 50, illetve 60 százalékáig. Emellett megmaradt a munkaerőpiaci program keretében nyújtható bérköltség-támogatás is, amely a munkabér és járulékai 100 %-os folyósítását teszi lehetővé. Változott a vállalkozásindításhoz adható támogatás és új támogatási forma az úgynevezett mobilitási támogatás, amely az ingázó álláskeresőket segíti.

A képzési támogatásként folyósított keresetpótló juttatás emelkedett, feltétele a munkaügyi központ által felajánlott, illetve elfogadott, legalább heti húsz órát elérő (intenzív) képzésben való részvétel. Beépült a képzési támogatásba, és önálló támogatási formaként megszűnt a pályakezdő álláskeresők alanyi jogon járó képzési támogatása, a megváltozott munkaképességű álláskeresők képzési támogatása, valamint a vállalkozói tevékenység gyakorlásához szükséges tanfolyami képzés támogatása.

Regionális munkaügyi központok

A munkaügyi központok szervezeti átalakítása 20 központi költségvetési szervet és egy középirányító szervet érint. A regionális munkaügyi központok a jelenlegi munkaügyi központokkal azonos jogállású szervezetek, központi szervezeti egységből és kirendeltségekből állnak. A kirendeltség jár el a munkanélküli ellátásokkal, valamint a foglalkoztatást elősegítő támogatásokkal kapcsolatos ügyekben, és a döntése ellen benyújtott fellebbezéseket a regionális munkaügyi központ főigazgatója bírálja el.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 8.

Nyugdíjbiztosítás: nem jár automatikusan az adójóváírás!

Az előző évben az államilag támogatott nyugdíjbiztosítási számláikra összesen 145,5 milliárd forintot fizettek be az ügyfelek. Ez szerződésenként csaknem 300 ezer forintnyi befizetést jelent, vagyis a tárgyévi befizetés után járó 20 százalékos adójóváírás a biztosítottakat átlagosan 60 ezer forintnyi adóvisszatérítéshez juttatja. Ez azonban nem jár automatikusan: az összeget csak azok számlájára utalja az adóhatóság, akik ezt a május 21-ig benyújtandó szja-bevallásukban külön igénylik – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

2024. május 8.

Áfateher a marketingakciókban, promóciókban

Tapasztalataink szerint sok a bizonytalanság a különböző marketingakciók, árengedményi konstrukciók áfa-kezelése tekintetében. Kis túlzással azt állíthatjuk, hogy ahány adóalany, annyiféle áfakezelés. Nagyon sok konstrukció, eljárás létezik (kuponok, pontgyűjtő akciók, utalványok, árengedmények, ingyenesen juttatok termékek, szolgáltatások, szóróanyagok stb.), ám ezek a megoldások jelentős adókockázatot rejthetnek magukban.

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.