Varga védte a reklámadót


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nemzetgazdasági miniszter nem aggódik az áfabevételek miatt.


Az M1 Az Este című műsorában reagált a Költségvetési Tanács jövő évi adóbevételekkel kapcsolatos aggodalmaira Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

A testület a költségvetési törvény tervezete kockázatai között vette számba, hogy az e-útdíjból várt bevételnövekedést eredményező intézkedést még nem ismertette a kormány, ami 40 milliárd forintos tétel, valamint azt is, hogy az internetadó visszavonása 25 milliárd forintos bevételkiesést jelent. Szintén bizonytalannak tartja a Költségvetési Tanács azt az összesen 40-70 milliárd forintos bevételt, amit a kabinet az adóbeszedés hatékonyságának javításától és az online pénztárgép használatára kötelezettek körének kiterjesztésétől vár.

Az e-útdíjhoz kapcsolódó intézkedésekről a csütörtöki kormányülésen tárgyalnak: az egyik lehetséges megoldás, hogy a teherautók mellett buszokra is kiterjesztik a kötelező e-matrica használatot – mondta Varga Mihály.

A miniszter közölte: a reklámadó kulcsát nem azért emelték meg, hogy a kieső bevételeket pótoljanak. Hangsúlyozta: a reklámadó a közteherviselés része, mert a piac nagyobb szereplőinek több adót kell fizetnie. Az adó legfelső kulcsának emelése nem az RTL Klubról szól, ismereteim szerint 2015-ben az adó mértéke a TV2-t is érinteni fogja – mondta.

Szerencsére szeptember-októberben többlete van az államháztartásnak, amire emberemlékezet óta nem volt példa. Abban persze igaza van az ÁSZ-nak, hogy amíg csak 1 forintnyi befizetetlen áfa van, addig a hatékonyságot javítani kell – reagált az ÁSZ kritikájára.

A Népszabadságnak a Fidesz egyik vezető politikusa azt mondta: a kormánypárt döntéshozói egyhangúlag határoztak a reklámadó felső kulcsának emeléséről, ami az RTL Klub újabb megbüntetését jelenti. Ennek az az oka, hogy a csatorna a Fidesz vezetőit és családtagjaikat vette célba, miközben a párt soha nem kívánt beleszólni a társaság menedzsmentjébe.

A reklámadó legmagasabb kulcsának növelése megerősítené, amit a kezdetektől fogva mondunk: a törvényt az RTL Klubra szabták, és célja, hogy a társaságot távozásra kényszerítse Magyarországról – nyilatkozta a lapnak Andreas Meier, az RTL-csoport luxemburgi központjának szóvivője.

(Forrás: MTI, Adó Online)

Az áfa-kötelezettség keletkezésének időpontja és a teljesítés helye

Áfa kiskönyvtárunk negyedik része két kucsfontosságú területet dolgoz fel: az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontjára vonatkozó szabályokat, illetve a teljesítési hely szabályrendszerét. A kiadvány a jogszabályi rendelkezések részletes, magyarázatokkal tűzdelt ismertetésén túl számos példával segíti a jogalkalmazókat.

További információ és megrendelés >>


Kapcsolódó cikkek

2024. május 8.

Nyugdíjbiztosítás: nem jár automatikusan az adójóváírás!

Az előző évben az államilag támogatott nyugdíjbiztosítási számláikra összesen 145,5 milliárd forintot fizettek be az ügyfelek. Ez szerződésenként csaknem 300 ezer forintnyi befizetést jelent, vagyis a tárgyévi befizetés után járó 20 százalékos adójóváírás a biztosítottakat átlagosan 60 ezer forintnyi adóvisszatérítéshez juttatja. Ez azonban nem jár automatikusan: az összeget csak azok számlájára utalja az adóhatóság, akik ezt a május 21-ig benyújtandó szja-bevallásukban külön igénylik – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

2024. május 8.

Áfateher a marketingakciókban, promóciókban

Tapasztalataink szerint sok a bizonytalanság a különböző marketingakciók, árengedményi konstrukciók áfa-kezelése tekintetében. Kis túlzással azt állíthatjuk, hogy ahány adóalany, annyiféle áfakezelés. Nagyon sok konstrukció, eljárás létezik (kuponok, pontgyűjtő akciók, utalványok, árengedmények, ingyenesen juttatok termékek, szolgáltatások, szóróanyagok stb.), ám ezek a megoldások jelentős adókockázatot rejthetnek magukban.

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.