Bejegyzések K and H címkével

2024. március 22. Cégvilág

Átlagosan 549 ezer forint megtakarítása van a huszonéveseknek

A fiatalok felének, 51 százalékának volt megtakarítása a múlt év végén, ez stagnálást, minimális csökkenést jelent a korábbi negyedévekhez képest – derül ki a K&H ifjúsági indexből. A fiatalok átlagosan 549 ezer forint megtakarítással rendelkeztek, a legtöbben lakásra gyűjtenek. Ugyanakkor nincsenek könnyű helyzetben: 2013-ban 54 fiatal tudta volna összedobni egy 50 négyzetméteres lakás árát, míg a múlt évben ehhez már 63-an kellettek. A lakás mellett népszerű megtakarítási cél az autóvásárlás és az utazás is.

2024. február 14. Cégvilág

Lakásbiztosítás: az ár a legfontosabb a fogyasztóknak

Fókuszba kerülnek az idén a lakásbiztosítások, aminek több oka is van: egyrészt a tavalyi inflációhoz kötött díjváltozások, valamint a tavasszal várható kampány, amelynek keretében biztosítót válthatnak az ingatlantulajdonosok – derül ki a K&H összefoglalójából, amely saját reprezentatív kutatása alapján ad körképet a magyar lakásbiztosítási piac egy részéről.

2024. február 8. Cégvilág

K&H: a mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankszférát

A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt. Ahhoz azonban a banki közép- és felsővezetőknek újabb és újabb fogalmakkal kell megismerkedniük, hogy a lehető leghatékonyabban tudják alkalmazni a fénysebességgel fejlődő technológiákat – olvasható a K&H közleményében.

2024. január 24. Cégvilág

Kevéssé hisznek a kkv-k az uniós pályázatokban

A vállalkozások egyelőre még kevésbé számolnak az uniós pályázatokkal, alig felük tartja reálisnak, hogy forráshoz juthat idén – derül ki a K&H kkv bizalmi index 2023 negyedik negyedéves felmérésből. Ez az arány azonban jelentősen emelkedhet, mivel tavaly év végével megnyíltak a pénzcsapok. Az elmúlt hetekben érkezett közel 500 milliárd forint jelentős része ugyanis a GINOP Plusz fejlesztéseit támogatja, amelyek a kkv-k versenyképességének fokozását és a foglalkoztatottság élénkülését támogatják.

2024. január 2. Cégvilág

K&H: a digitalizáció áll a cégek figyelmének középpontjában

Innováció terén nem jeleskednek a hazai cégek, de a digitális átállást nagyon is komolyan veszik. A hazai vállalatoknak mindössze egyhatoda tervezi új termék vagy szolgáltatás bevezetését az elkövetkező egy évben. Változatlanul a 4 milliárd forint feletti árbevételű cégek a legaktívabb innovátorok és a cégek több mint egytizede (11 százaléka) alkalmazza a mesterséges intelligenciát – derül ki a K&H közleményéből.

2023. december 12. Adó

Egyre keményebben takarékoskodnak a magyarok

Az idei évben a magas infláció, a recessziós gazdasági környezet miatt óvatosabbá váltak a háztartások. Egy részük azonban a fizetések emelkedése mellett igyekezett növelni a tartalékait – közölte saját adatai alapján a K&H.

Távmunkába fektet a legtöbb cég
2022. augusztus 9. Munkaügyek

Távmunkába fektet a legtöbb cég

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára – derült ki a K&H innovációs indexből. A kutatás szerint szinte minden digitális fejlesztési terület aránya emelkedett 2022 első félévében, a legkevesebb innováció viszont a big data és a mesterséges intelligencia irányában történt. Azok, akik mégis foglalkoznak ezzel , kockázatelemzésre, csalásfelismerésre használják. Az IoT-eszközök kihasználtsága is alacsony, ezek közül az idei első félévben még kevesen, a vállalkozások mindössze 9 százaléka vett igénybe az energiafelhasználás optimalizálása érdekében okosmérőket.

Felpörgött az okoseszközös fizetés
2022. április 28. Technológia

Felpörgött az okoseszközös fizetés

Hónapról hónapra egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak az okoseszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával fizető lakossági ügyfelek – közölte a K&H, amely az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay fizetési megoldásokhoz köthető forgalom alakulását ismertette.

2022. március 4. Cégvilág

Az ág is húzza a kkkv-kat

Munkaerőhiány, árfolyamváltozás, anyaghiány – ez akadályozza leginkább a cégek működését, derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményeiből, olvasható az Adó Online-hoz eljuttatott közleményben. A megfelelő szakemberek felvétele a vállalkozások több mint harmadának jelent problémát, míg az euróárfolyam változása és a járványhelyzet miatt kialakult anyaghiány nagyjából ötödüket érinti.

2021. december 11. Munkaügyek

Biztosabbnak érzik az állásukat a fiatalok

Fordulat látszik a fiatalok munkaerőpiacán: a K&H ifjúsági indexe szerint a harmadik negyedévben a dolgozó fiatalok 62 százaléka látta biztosnak a munkahelyét, ez jelentős javulás a második negyedévben mért 52 százalékhoz viszonyítva és bőven meghaladja a járvány legsúlyosabb időszakát jellemző 45 százalékos arányt. Továbbra is viszonylag kevesen vannak azok a fiatalok, akik megbecsültnek érzik magukat a munkahelyükön: a második és harmadik negyedévben is tízből négyük gondolta így.

2021. november 26. Cégvilág

A kkv-kat az alapanyaghiány is húzza

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Terjed az érintésmentes fizetés, népszerű a mobiltárca
2021. október 29. Technológia

Terjed az érintésmentes fizetés, népszerű a mobiltárca

Elsősorban banki applikáción keresztül vásárolnak azok a fiatalok, akik érintésmentes fizetésre is használják a mobiljukat. A második helyen a Google Pay áll 42 százalékkal, a harmadikon az Apple Pay 34 százalékkal – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely többek között a 19-29 évesek fizetési szokásait vizsgálta. A budapestiek körében a fintech szolgáltatók megoldásai is népszerűnek számítanak, olvasható az Adó Online-hoz eljuttatott közleményben.