Felpörgött az okoseszközös fizetés


Hónapról hónapra egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak az okoseszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával fizető lakossági ügyfelek – közölte a K&H, amely az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay fizetési megoldásokhoz köthető forgalom alakulását ismertette.

Bár a készpénzállomány a jegybank adatai szerint 2022. március végén újabb rekordot ért el és meghaladta a 8 ezer milliárd forintot, a kártyás vásárlások száma és értéke is csúcsot döntött 2021 utolsó negyedévében. Azaz egyre többen fizetnek elektronikusan is – kártyával vagy valamilyen okoseszközzel -, amely segíthet a készpénzhasználat visszaszorításában. Az elektronikus fizetések népszerűségének a növekedéséhez járul hozzá az is, hogy 2021 óta az online pénztárgéppel rendelkező kereskedőknek kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. A különböző elektronikus, okoseszközös fizetési lehetőségek száma pedig egyre nő.

„Mára már nem csak a bankkártyára nincs szükség a fizetéshez, de már a mobiltelefonokra sem. Az okosórák és okoskarkötők is el tudják látni ezt a feladatot. A digitális fejlesztések, innovációk célja, hogy kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyék a mindennapi bankolást, és fokozzák az ügyfélélményt, a maximális biztonság garantálása mellett. A következő időszakban ezért az okoseszközös fizetések kiszámítható felfutására számítunk. Az eszközöket tekintve az ugrás a bankkártyákról a mobiltelefonokra volt a legkönnyebb, a fizetésre alkalmas okosórákkal való ellátottság még nem elég magas a magyar piacon, de folyamatosan emelkedik” – mondta az elektronikus fizetési trendekről szóló, PayTechShow szakmai konferencián Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.


„Azt látjuk, hogy az ügyfelek egyre nyitottabbak az okoseszközös fizetések iránt. A tranzakciószámok és a forgalom is folyamatosan növekszik, hiszen kényelmes és biztonságos fizetési megoldásról van szó” – tette hozzá Németh Balázs.

Idén márciusban az okoseszközös fizetések esetében az egy vásárlásra jutó átlag összeg 6-7 ezer forint körül alakult. Közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra mintegy 10 milliárd forintos forgalom jutott. A 2021-es év azonos időszakához képest a tranzakciók 55 százalékkal, a forgalom pedig 60 százalékkal nőtt az Apple Pay esetében. A Google Pay-re márciusban mintegy 800 ezer vásárlásra közel 5 milliárd forint jutott. Előbbi a tavaly áprilisi bevezetés óta eltelt időszak havi átlagát 80 százalékkal haladja meg, a forgalom 90 százalékos pluszba került. A Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés esett, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.



Kapcsolódó cikkek

2019. szeptember 20.

Okoseszközök iskolakezdésre – infografika

A szülők többsége fontosnak tartja gyereke digitális írástudásának fejlesztését, így kész beruházni elektronikai készülékekbe. Az okoseszközök beszerzését igen gyakran az iskolakezdéshez időzítik, akár százezeres nagyságrendű kiadásokat is vállalva. Az InfoTandem infografikája.
2019. március 4.

Az ingatlanpiacot is átformálja a big data

Az új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és a blokklánc alapvető változásokat indítottak el az ingatlanszektorban is. Az adatvezérelt megoldások révén számos tevékenység válhat lényegesen hatékonyabbá ebben a szegmensben, azonban a kínálkozó lehetőségek kihasználásához az ingatlanpiaci szakemberek összefogására is szükség van – írja közleményében a Deloitte.
2021. november 18.

EY: Biztonságosabban vásárolhatunk jövőre digitális termékeket és szolgáltatásokat 

Szigorúbb szabályok védik jövő januártól azokat a fogyasztókat, akik okoseszközöket vagy digitális szolgáltatásokat, például szoftvereket, felhő- vagy streamingszolgáltatásokat vásárolnak – hívja fel a figyelmet az EY. Az értékesítőknek kötelező lesz frissítéseket nyújtani a termékekhez, és pontosan meg kell felelniük a reklámokban tett ajánlatoknak is. Az érintett hazai vállalatoknak alig pár hetük maradt, hogy módosítsák a szerződési feltételeket.