Mégsem júliusban módosul a számlázás?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Többek közt a társasági adóról és az általános forgalmi adóról szóló törvény módosítását is tartalmazza az a javaslat, amit Manninger Jenő fideszes képviselő nyújtott be az Országgyűléshez. A módosítások közül legtöbbeket az időszakos elszámolású ügyletek utáni adófizetési kötelezettséggel kapcsolatos módosítás érinthet.


Egy tavalyi törvénymódosítás szerint az idei évben év közben fog módosulni az időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontjára vonatkozó szabály,  azaz az

Azoknál az ügyleteknél, amelyek időszakos elszámolás alá esnek, a teljesítés időpontjának főszabály szerint az elszámolási időszak utolsó napja fog minősülni 2014. július 1-től kezdődően. A most benyújtott módosító javaslat ezt a rendelkezést módosítaná.

A javaslat szövege szerint az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CCXXVII. törvény a következő 284. §-sal egészül ki: „284. § E törvénynek az egyes adótörvények és azokkal összefügg ő más törvényét, valamint a Nemzeti Adó és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény módosításáról szóló 2013 . évi CC. törvénnyel megállapított 58. § (1) bekezdését az olyan 2014. december 31-ét követően kezdődő elszámolási időszak esetén kell először alkalmazni, amely tekintetében a fizetés esedékessége 2014. december 31-ét követő időpont. ”

Az indoklás szerint a hatálybalépés módosítására azért van szükség, hogy az érintett vállalkozásoknak legyen elegendő idejük a számlázási rendszerek átállítására.

A módosító javaslat érinti a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvényt is, a fejlesztési adókedvezményről szóló előírások módosítására a megváltozott uniós szabályok miatt van szükség. A módosító javaslat szerint kedvezőbbé válnak a legalább 500 millió forint értékű, kis-és középvállalkozás által megvalósított beruházás esetén az adókedvezmény igénybevételének feltételei.

Ilyenkor az adókedvezmény igénybevételének további feltétele, hogy az igénybevétel adóévét követő négy adóévben az adózó választása szerint – a foglalkoztatottak átlagos állományi létszámát vagy az évesített bérköltséget növelje.

A módosító javaslat részletes szövegét itt találja. A javaslatokkal később részletesen is foglalkozunk. Június 18-i szakmai konferenciánkon pedig minden részletről értesülhet.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.