Adócsalás call centerrel


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy Tolna-megyei vállalkozás több tízmillió forintot fizetett ki hónapokon keresztül telefonos call-center szolgáltatásra. A leszámlázott hívásmennyiség mögött azonban nem volt valós gazdasági esemény, az a fizetendő adó csökkentését célozta. A hívások volumene ahhoz igazodott, hogy mekkora összegű költségszámlára volt igény.


A tulajdonos piacbővítés érdekében rendelte meg a szolgáltatást, mely során a szolgáltató telefonon kereste meg lehetséges ügyfeleket, és mutatta be a cég tevékenységét. Az ellenőröknek azonban több dolog is gyanús volt. A tájékoztató anyag konkrét információt gyakorlatilag nem tartalmazott. A vállalkozás úgy fogadta el, és fizette ki a havi csaknem 10.000 hívást, hogy valóságtartalmukról nem győződött meg – közölte a NAV.

A szolgáltató is ellentmondásokba keveredett, mert azt állította, hogy a telephelyén végezték a munkatársak a telefonos marketing tevékenységet, később már azt mondta, hogy távmunka keretében, otthonról dolgoztak. A szolgáltató először azt nyilatkozta, hogy a hívások rögzítése csak beállítás kérdése az általuk használt szoftverben, később viszont azt, hogy csak költséges és bonyolult programozással lehetne alkalmassá tenni a programjukat ilyen célra. A szolgáltató szerint a megrendelő hozta azt az adatbázist, amelyet a hívások kezdeményezéséhez használtak fel, a megrendelő viszont azt állította, hogy a szolgáltató a saját név- és címadatbázisából dolgozott.

Kimutatást, híváslistát, szoftveres naplófile-t a vállalkozás nem tudott átadni az ellenőröknek. A számlákon és a hívások darabszámát tartalmazó teljesítési igazolásokon kívül semmi sem bizonyította, hogy a hívások a valóságban is megtörténtek. A leszámlázott hívásmennyiség mögött nem volt valós gazdasági esemény, az a fizetendő adó csökkentését célozta. A hívások volumene ahhoz igazodott, hogy mekkora összegű költségszámlára volt igény.

A jogtalan adólevonás következtében 3 millió forint adókülönbözetet állapított meg az adóhivatal.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit

2024. július 4.

Új korszak kezdete a pénzügyi ágazati szakmai képzésben

Az elmúlt években több jelentős változás történt a szakterületünkön, amelyek jelentősen átalakították a pénzügyi ágazat képzéseit is. A legjelentősebb átalakulás azonban még előttünk áll, hiszen 2024. július 1-jétől a mérlegképes könyvelői, adótanácsadói és okleveles adószakértői képzések már csak az új, hatósági képzési rendszerben indulhatnak. Cikkünkben áttekintjük az érintett képzések múltját és jelenét, és a legfontosabb tudnivalókat az új hatósági képzési és vizsgáztatási rendszerről.