Adómentes juttatások 2007-ben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Adó-kódex 2006/11-12. számában részletes magyarázatot olvashatnak a személyi jövedelemadó törvény változásairól. Ízelítőként az adómentes juttatások 2007-re vonatkozó új szabályaiból válogattunk.

Alkalmi falusi vendéglátás

Módosult, kibővült a falusi vendégfogadó tevékenység meghatározása. 2007-től falusi vendégfogadásnak minősül az az alkalomszerűen, nem egyéni vállalkozóként folytatott tevékenység is, amikor szállást ugyan nem adnak, de megvendégelik a látogatókat, bemutatják a falusi gazdaságot, vagy saját előállítású népművészeti és kézműves termékeket értékesítenek. Ezeket a szolgáltatásokat a törvénymódosítás az értelmező rendelkezések között alkalmi falusi és agroturisztikai szolgáltató tevékenységnek nevezi. Az ilyen tevékenységből származó évi 400 ezer forintot meghaladó bevétel adómentes.
[Szja-tv. 3. § 55. és 59. pont, 1. számú melléklet 4.12. pont].

Üdülési csekk

Az üdülési csekk formájában juttatott bevétel 2007-től akkor lehet adómentes, ha a munkáltató adja ingyenesen vagy kedvezményesen, legfeljebb évente az adóév első napján érvényes havi minimálbér összegét meg nem haladó mértékig a saját munkavállalójának, közeli hozzátartozójának, az elhunyt munkavállaló közeli hozzátartozójának, a szakképző iskolai tanulónak, kötelező szakmai gyakorlatának ideje alatt a hallgatónak, valamint – ha a volt munkáltató vagy annak jogutódja a juttató – a nyugdíjban részesülő magánszemélynek és közeli hozzátartozójának.
Ugyancsak adómentes – a fenti értékhatárig – a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány által a szociálisan rászorulónak biztosított üdülési csekk, valamint a gazdasági társaság által a személyesen közreműködő tagjának, a szövetkezet, a szakszervezet által a tagjának, e juttatók nyugdíjas tagjainak az említett magánszemélyek közeli hozzátartozójának, valamint az elhunyt tag közeli hozzátartozójának adott üdülési csekk.
[Szja-tv. 1. számú melléklet 8.3. pont].

Étkezési utalvány

A munkáltató által a munkavállaló részére étkezőhelyi vendéglátás, munkahelyi étkeztetés, közétkeztetés révén juttatott bevétel adómentes határa 2007. január 1-jétől havi 9000 forintról 10 000 forintra emelkedett. A kizárólag fogyasztásra kész étel vásárlására jogosító utalvány adómentes értékhatára 4500 forintról 5000 forintra nőtt.
[Szja-tv. 1. számú melléklet 8.17. pont].

Csekély értékű ajándék

Az adómentesen adható csekély értékű ajándék juttatásának feltételei abból a szempontból változtak, hogy ki jogosult ajándékot adni és kiknek ajándékozhat. Csak a szakszervezet és a munkáltató által a törvényben meghatározott személyi körnek történő ajándékozás adómentes 2007. január 1-jétől. Az adómentes ajándék értéke a termék, szolgáltatás, illetve az ezekre szóló utalvány értékéből évente az adóév első napján érvényes havi minimálbér 10 százalékát meg nem haladó rész. A juttatási alkalmak száma (legfeljebb évi három alkalom) változatlan marad
[Szja-tv. 1. számú melléklet 8.19. pont].

Iskolakezdési támogatás

A munkáltató által adható adómentes iskolakezdési támogatás összege 2007. január 1-jétől a korábbi 19 000 forintról 20 000 forintra emelkedett.
[Szja-tv. 1. számú melléklet 8.30. alpont].

A személyi jövedelemadóról szóló törvény magyarázata teljes terjedelemben az Adó-kódex 2006/11-12. számában (Adótörvények 2007 II.) olvasható.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 27.

NAV-Figyelő 21. hét: Változott a jegybanki alapkamat, adó-amnesztia, üzemanyagárak

A NAV útmutatót adott ki az utólagos részesedésbejelentéssel kapcsolatban, amelyben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre kívánt válaszolni az adóamnesztia kapcsán. Továbbá változott a jegybanki alapkamat és az adóhatóság meghatározta a júniusi üzemanyagárakat is – derül ki a NAV-Figyelő eheti számából.

2024. május 27.

Év végi záráshoz, év eleji nyitáshoz kapcsolódó teendők a társasági adóban

A számviteli beszámoló és az annak adatain alapuló társaságiadó-bevallás elkészítése az egyik legfontosabb olyan feladat, amely egy üzleti év zárásához kapcsolódik. A társaságiadó-kötelezettség szempontjából az üzleti év utolsó napjának több szempontból is relevanciája van: gondoljunk csak azokra az adóalap-korrekciókra, amelyek olyan számviteli tételekhez kapcsolódnak, amelyeket év végén számol el egy gazdálkodó. Emellett az év vége egyben lehetőségeket is nyújt az adózás tervezéséhez, egy esetleges adózási-módváltás megfontolásához. Nem utolsósorban az év vége sok szempontból olyan határidőt is jelent, amelyre indokolt kiemelt figyelmet fordítani. A zárás mellett természetesen a nyitás során, a következő év kezdeti időszakában is számos feladat jelentkezhet, különösen a mérlegkészítés, illetve a társaságiadó-bevallás benyújtása határidejéig bezárólag. Ezek a feladatok adózótól függően rendkívül változatosak, így kimerítő listát lehetetlen adni. Az Adó szaklap írása azokat a jellemzően előforduló, megfontolásra érdemes szabályokat, teendőket emeli ki, amelyek az adózók széles rétegét érinthetik.

2024. május 24.

Az Európai Tanács új szabályokról állapodott meg a forrásadó-eljárásokra vonatkozóan

A Tanács megállapodásra jutott a kettős adóztatás alóli mentességre irányuló gyorsabb és biztonságosabb eljárásokról, amelyek hozzá fognak járulni a határokon átnyúló befektetések fellendítéséhez és az adóvisszaélések elleni küzdelemhez. Az úgynevezett FASTER-kezdeményezés célja, hogy a forrásadó-eljárásokat biztonságosabbá és hatékonyabbá tegye az EU-ban a határokon átnyúlóan működő befektetők, a nemzeti adóhatóságok és a pénzügyi közvetítők, például a […]