Az egyszerűsített foglalkoztatás telefonos bejelentése
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
December közepén fogadta el a parlament az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2009. évi CLII. törvényt, amely április 1-jétől jelentősen átalakítja az alkalmi és az időszakos foglalkoztatás rendszerét. A törvény lehetővé teszi a foglalkoztatás telefonos bejelentését is, ennek részletszabályait külön kormányrendelet fogja szabályozni. A rendelet tervezete már olvasható a munkaügyi tárca honlapján.
A rendelet tervezete szerint egy telefonhívással egy munkáltatóval jogviszonyt létesítő legfeljebb három munkavállaló foglalkoztatását lehet bejelenteni.
A bejelentés fogadásakor az ügyfélszolgálat
- a telefonbeszélgetés megkezdésekor tájékoztatja a bejelentőt arról, hogy a beszélgetésről hangfelvétel készül, a hangfelvétel megőrzésének határidejéről, arról, hogy azt a közigazgatási, illetve a bírósági eljárás szabályai alapján bizonyítékként lehet felhasználni,
- rögzíti az APEH által rendelkezésére bocsátott elektronikus űrlapon bejelentő által megadott, az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvényben előírt adatokat;
- a bejelentés befejezését követően haladéktalanul SMS-ben, SMS küldés lehetőségének hiányában a bejelentés befejezéseként tájékoztatja a bejelentőt a bejelentés regisztrációs számáról, majd
- haladéktalanul továbbítja az elkészített elektronikus dokumentumot az APEH részére.
Az APEH az elektronikus dokumentum hozzá történő megérkezéséről visszaigazolást küld az ügyfélszolgálat számára. Az ügyfélszolgálat a telefonos bejelentésekről készült hangfelvételt a külön jogszabály szerinti őrzési idő alatt a regisztrációs szám szerint tartja nyilván. A bejelentő a regisztrációs szám közlésével kezdeményezheti az ügyfélszolgálatnál a korábban általa bejelentett egyszerűsített foglalkoztatásra vonatkozó adatok változásának illetve törlésének – a bejelentésre vonatkozó szabályok szerinti – bejelentését.