Folyamatosan csökken a bevétel a gépjármű-kereskedelemben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem ért egyet a regisztrációs adó mértékével a Magyar Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége. A szervezet álláspontja szerint maximálni kellene a teher mértékét, s akkor nem járnának a magyarok külföldi rendszámú autókkal, hogy elkerüljék az adófizetést. Gablini Gábor a szövetség elnöke elmondta: az elmúlt évek túlfűtött autóvásárlásai után most számítanak a kereslet visszaesésére.

Ennek egyik oka a gazdaság rossz állapota, a másik viszont, hogy a jövedelmek csökkenése után egyre kevesebb lesz az olyan vásárló, aki nulla százalékos hitellel száll be egy autó megvásárlásába. Ez – a szakember szerint – egyébként is nagyon rossz választás, mert nem elég, hogy az ember kétszer fizeti vissza az autója árát, de a kocsi a futamidő alatt mindig kevesebbet fog érni, mint a fennmaradó hitel. ˝Szegény ország lakóinak a többieknél is jobban kellene figyelniük arra, mekkora autót és ezzel mekkora terhet választanak˝ – fogalmazott az elnök.

Gablini Gábor elmondta: az európai tendencia az, hogy a kereskedőknek folyamatosan csökken a hasznuk az eladásokból. A kieső pénzt márkaszervizek fenntartásával igyekeznek pótolni. Magyarországon azonban súlyos probléma, hogy az autószervizek, -műhelyek kilencven százaléka valamilyen módon érintett a feketegazdaságban. Ezért tűnik úgy, hogy a márkaszervizek drágák. Pedig csak arról van szó, hogy amíg a márkaszervizek igyekeznek minden jogszabályt betartani, addig a sufniműhelyek fütyülnek ezekre. Sokszor szakszerűtlen, rossz minőségű munkát kap a tulajdonos, igaz, lényegsen olcsóbban. Ez balesetveszélyes – mondja a szövetség elnöke a vele készült interjúban.

Forrás: HírExtra


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.