A közvetett adózás rendszere Tunéziában (2. rész)
Tunézia nagyon szoros gazdasági kapcsolatokat ápol az Európai Unióval, különösen Franciaországgal, ezért érdemes rátekinteni az ország áfa-rendszerére.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Nem ért egyet a regisztrációs adó mértékével a Magyar Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége. A szervezet álláspontja szerint maximálni kellene a teher mértékét, s akkor nem járnának a magyarok külföldi rendszámú autókkal, hogy elkerüljék az adófizetést. Gablini Gábor a szövetség elnöke elmondta: az elmúlt évek túlfűtött autóvásárlásai után most számítanak a kereslet visszaesésére.
Ennek egyik oka a gazdaság rossz állapota, a másik viszont, hogy a jövedelmek csökkenése után egyre kevesebb lesz az olyan vásárló, aki nulla százalékos hitellel száll be egy autó megvásárlásába. Ez – a szakember szerint – egyébként is nagyon rossz választás, mert nem elég, hogy az ember kétszer fizeti vissza az autója árát, de a kocsi a futamidő alatt mindig kevesebbet fog érni, mint a fennmaradó hitel. ˝Szegény ország lakóinak a többieknél is jobban kellene figyelniük arra, mekkora autót és ezzel mekkora terhet választanak˝ – fogalmazott az elnök.
Gablini Gábor elmondta: az európai tendencia az, hogy a kereskedőknek folyamatosan csökken a hasznuk az eladásokból. A kieső pénzt márkaszervizek fenntartásával igyekeznek pótolni. Magyarországon azonban súlyos probléma, hogy az autószervizek, -műhelyek kilencven százaléka valamilyen módon érintett a feketegazdaságban. Ezért tűnik úgy, hogy a márkaszervizek drágák. Pedig csak arról van szó, hogy amíg a márkaszervizek igyekeznek minden jogszabályt betartani, addig a sufniműhelyek fütyülnek ezekre. Sokszor szakszerűtlen, rossz minőségű munkát kap a tulajdonos, igaz, lényegsen olcsóbban. Ez balesetveszélyes – mondja a szövetség elnöke a vele készült interjúban.
Forrás: HírExtra
Tunézia nagyon szoros gazdasági kapcsolatokat ápol az Európai Unióval, különösen Franciaországgal, ezért érdemes rátekinteni az ország áfa-rendszerére.
A munkavállaló munkáltatójától a társaság nevére szóló üzemanyag kártyát kap, amelyet a saját személygépkocsijának üzemanyag-felhasználására használhat fel hivatali és magáncélú utakra egyaránt. Kinek, milyen adókötelezettsége keletkezik?
Folyamatos növekedést mutat az eÁFA rendszer használata, amellyel „élesben” január 1-jétől van lehetőség a havi és a negyedéves áfa bevallására – közölte a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!