Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Már 2009 előtt megnyithatja munkaerőpiacát Németország a kelet-európai uniós országok előtt – mondta a német munkaügyi minisztérium államtitkára. Gerd Andres a Hannoverschen Allgemeinen Zeitungnak adott interjújában közölte, olyan szektorokba engednék be a keleti munkásokat, ahol munkaerőhiány van.
Elsősorban a mezőgazdaságban van munkaerőhiány, de mérnökből sincs elég Németországban. A kelet-európai uniós országokból eddig is fogadtak munkavállalókat, de csak meghatározott számban és csak munkavállalási engedéllyel.
Németország a jelenlegi állás szerint 2009-ig nem nyitja meg munkaerőpiacát a keleti munkavállalók előtt, sőt a korlátozást 2011-ig meghosszabbíthatja. Egyes szektorokban azonban komoly munkaerőhiány jelentkezett – idén a mezőgazdaságban a lehetséges 300 ezer lengyel vendégmunkásnak csak a töredéke jelentkezett munkára – a minisztérium szerint az alacsony bérek miatt.
A német kormány most azt tervezi, hogy a hiányszektorokban is kötelezővé teszi a minimálbért, így csábítóbbá téve a munkavállalást Németországban.
Németországban nincsen törvényben meghatározott minimálbér, egyes területeken (építőipar, tetőfedés, festés-mázolás, takarítás) az ágazat által meghatározott minimálbért fizetnek.
Forrás: Uno
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!