Karrier Híd Program – adókedvezmény a munkáltatóknak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az állam a kényszerű intézkedések következtében elbocsátott alkalmazottakat támogató rendszer létrehozása érdekében Karrier Híd Programot indított.

A Program eredményes végrehajtása érdekében a Nemzeti Közigazgatási Intézetben kezdte meg működését a Karrier Híd Programiroda, amely a Karrier Híd információs portál működtetésével, az információáramlás elősegítésével, módszertani központként kíván hozzájárulni az érintett szakemberek mielőbbi elhelyezkedéséhez.

A Program szakmai végrehajtó szervezete a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat, amely a Nemzeti Munkaügyi Hivatal irányításával a munkaügyi szervezet keretén belül teremti meg a lehetőséget ahhoz, hogy az elbocsátott alkalmazottak kiemelt, személyre szabott szolgáltatásokban részesüljenek.

A leendő munkáltató számára a Program szociális hozzájárulási adókedvezményt biztosít. Az adókedvezmény mértéke, a munkavállalót terhelő közterhekkel és más levonásokkal nem csökkentett (bruttó) munkabér – de legfeljebb a minimálbér kétszeresének – 13,5 %- a.
A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) a 2012. október 31-éig benyújtott kérelem alapján adhat ki hatósági bizonyítványt a Programban résztvevők részére, amely alapján a hatósági bizonyítvány érvényességi időtartamán belül – a hatósági bizonyítvány a kiállításának napjától a kiállításának hónapját követő tizenkettedik hónap utolsó napjáig érvényes – veheti igénybe a foglalkoztató a Program által biztosított adókedvezményt.

Az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CLVI. törvény 462. § -a és 463. §-a tartalmazza a teljes szöveget a Karrier Híd Program megvalósítását célzó adókedvezményről.

Forrás: A program tájékoztató oldala


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.