Karrier Híd Program – adókedvezmény a munkáltatóknak
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az állam a kényszerű intézkedések következtében elbocsátott alkalmazottakat támogató rendszer létrehozása érdekében Karrier Híd Programot indított.
A Program eredményes végrehajtása érdekében a Nemzeti Közigazgatási Intézetben kezdte meg működését a Karrier Híd Programiroda, amely a Karrier Híd információs portál működtetésével, az információáramlás elősegítésével, módszertani központként kíván hozzájárulni az érintett szakemberek mielőbbi elhelyezkedéséhez.
A Program szakmai végrehajtó szervezete a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat, amely a Nemzeti Munkaügyi Hivatal irányításával a munkaügyi szervezet keretén belül teremti meg a lehetőséget ahhoz, hogy az elbocsátott alkalmazottak kiemelt, személyre szabott szolgáltatásokban részesüljenek.
A leendő munkáltató számára a Program szociális hozzájárulási adókedvezményt biztosít. Az adókedvezmény mértéke, a munkavállalót terhelő közterhekkel és más levonásokkal nem csökkentett (bruttó) munkabér – de legfeljebb a minimálbér kétszeresének – 13,5 %- a.
A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) a 2012. október 31-éig benyújtott kérelem alapján adhat ki hatósági bizonyítványt a Programban résztvevők részére, amely alapján a hatósági bizonyítvány érvényességi időtartamán belül – a hatósági bizonyítvány a kiállításának napjától a kiállításának hónapját követő tizenkettedik hónap utolsó napjáig érvényes – veheti igénybe a foglalkoztató a Program által biztosított adókedvezményt.
Az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CLVI. törvény 462. § -a és 463. §-a tartalmazza a teljes szöveget a Karrier Híd Program megvalósítását célzó adókedvezményről.
Forrás: A program tájékoztató oldala