Az eÁFA éles tesztje számos kérdést vetett fel
A tanulási időszakban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénye mindenre választ ad, amit a rendszerről tudni kell!
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Mától a magasabb adótételek és a módosított avultatási tábla eredményeképp az új gépjárművek tulajdonosainak a korábbinál több, a külföldről használt autót vásárlóknak pedig kevesebb regisztrációs adót kell fizetniük.
Ma lépett hatályba a regisztrációs adóról szóló törvény decemberben elfogadott módosítása. A személygépkocsik esetében az adótételek az inflációs prognózisnak megfelelően átlagosan 6,1 százalékkal emelkednek, a hibrid meghajtású autók és a muzeális járművek esetében viszont változatlan – 190 ezer, illetve 380 ezer forint – marad a teher. A motorkerékpárok adótétele sem módosul továbbra is 20–230 ezer forint között mozog a műszaki tulajdonságoktól függően. A regadótábla egy újabb oszloppal bővült, mától ugyanis az EURO 2-esnél rosszabb környezetvédelmi osztályba sorolt – 10 évesnél öregebb – gépjárművek is forgalomba helyezhetők, esetükben az alapadótétel 60 százalékkal emelkedett.
A magasabb teher ellenére a külföldről használt autót vásárlóknak ugyanannyit vagy kevesebbet kell fizetniük a forgalomba helyezésért, az Európai Bíróság döntése nyomán ugyanis módosították az avultatási táblát is. Eszerint például egy kétéves gépjárműnél az alapadótétel 72 százalékát kell megfizetni a korábbi 80 helyett, míg a húszévesnél idősebb autóknál mindössze a tizedét. Tavaly az előzetes adatok szerint húszezer használt autót hoztak be Magyarországra, az idén ennek akár a duplájára is lehet számítani – mondta lapunknak Győző Gábor, a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesületének (MGE) elnöke. A használtautó-behozatal növekedésére számít Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke is, aki szerint az új avultatási tábla továbbra sem felel meg teljesen az uniós követelményeknek.
A szakértő úgy véli, az avultatásnál figyelembe lehetne venni a lefutott kilométerek számát és az esetleges sérüléseket is. A pénzügyi tárca szerint viszont a további tényezők figyelembevétele visszaélésre adna lehetőséget, a kilométerórát például előre lehet pörgetni. Fojt szerint a közlekedésfelügyelet a behozott gépjármű kötelező átvizsgálásakor felírhatná az óra állását, így elejét vehetnék a csalásoknak.
Forrás: Napi Gazdaság
A tanulási időszakban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénye mindenre választ ad, amit a rendszerről tudni kell!
Sokan azt hiszik, hogy a tőkepiaci ügyletekből és kriptovalutákból származó jövedelem, különösen, ha külföldről származik, könnyen elrejthető az adóhatóság elől. Érdemes azonban tudni, hogy a külföldi bankoknál és befektetési szolgáltatóknál vezetett értékpapírszámláról és pénzforgalmi számláról több mint 100 országból kap a NAV tájékoztatást információcsere keretében. Szintén érdemes mérlegelni, hogy az ellenőrzött tőkepiaci ügyletekből, és kriptovalutából jövedelmet szerzők a NAV ellenőrzések célkeresztjében vannak a NAV 2024-es ellenőrzési terve szerint – foglalja össze a Niveus Consulting Group.
Az adóigazgatási eljárásról szóló törvény szerint szakvéleményt kell kérni, ha az ügyben jelentős tény vagy egyéb körülmény megállapításához különleges szakértelem szükséges. Ismertetjük a szabályozást és bemutatunk egy érdekes példát a transzferárazás világából.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!