Kinevezhető-e ügyvéd egy cég ügyvezetőjének, végelszámolójának?
Az ügyvédek vezető tisztségviselővé történő kinevezésének jogi környezetét, korlátait járja körbe alábbi cikkünk.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A 2005. április 1. óta üzemelő ügyfélkapu rendszert ma már jóformán mindenki ismeri, hiszen ez év elejétől minden adó és-, járulékbevallásra kötelezett vállalkozás ezt a kötelezettségét havi rendszerességgel elektronikus úton teljesíti – saját maga, vagy megbízottja által. Sokkal kevésbé ismertek a központi elektronikus szogáltató rendszer újabb szolgáltatásai: hivatali kapu, központi rendszer tárhely szolgáltatás, általános célú nyomtatványtervező, nyomtatványkitöltő program, dokumentumfeltöltés, krtitok program, központi kulcstár, utólagos viszontazonosítás.
Miközben az elektronikus adóbevallás rendszerét ma már többszázezer felhasználó éri el ügyfélkapus bejelentkezés segítségével, a közigazgatás további területein történő elektronikus ügyintézésre még nem sok lehetőség nyílik. A kevés kivétel egyike az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF), mely az APEH után elsőként csatlakozott az ügyfélkapu azonosítási rendszeréhez, és tette lehetővé 2005. november 1-től magánszemélyek számára az elektronikus nyugdíjügyintézést a www.onyf.hu oldalról kiindulva. Valamivel később csatlakozott Budaörs Önkormányzata is, így a lakosok a www.budaors.hu oldalról ma már elektronikusan is intézhetik helyi adóügyeiket, illetve lekérdezhetik a rájuk vonatkozó adózási információkat.
Az ügyfélkapus azonosításon alapuló ügyintézés lehetősége mellett kevésbé ismert viszont az a tény, hogy néhány hete a www.magyarorszag.hu címen elérhető kormányzati portál lehetőséget ad arra, hogy az Adóhatóság után más hivatalok és intézmények is fogadhassanak a központi rendszeren keresztül elektronikus úton nyomtatványokat és ugyanezen úton válaszolhassanak is ügyfeleiknek.
Az APEH után közvetlenül az ONYF jár elöl: Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság április 17-től állította üzembe a 2006. évi Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lappal (NYENYI) kapcsolatos adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítésére szolgáló informatikai rendszerét. Ez a rendszer már használja a néhány hete elérhető központi elektronikus szolgáltatásokat, és a felsorolt fogalmak is így nyernek kézzelfogható értelmet:
A hivatalok számára az elektronikus ügyintézés bevezetését nagymértékben megkönnyítik a központi rendszer által biztosított szolgáltatások, az ezekhez történő csatlakozás azonban igen komoly szakmai felkészültséget igényel. A ma már megbízhatóan működő ügyfélkapu és hivatali kapu rendszer használatához a hivatalok oldalán szükség van egy szintén stabilan működő interfész komponensre, mely a hivatal saját ügyintézési, ügykezelési és egyéb háttérrendszereivel köti össze a központi rendszer szolgáltatásait. Az E-Group által erre a célra létrehozott megoldás megnevezése a Dokumentum Kapu Rendszer, amely a közhivatalok számára az elektronikus ügyintézésre vonatkozó kötelezettségeiknek való megfelelést biztosítja. A rendszer megfelel a 2004. évi CXL. törvény és a kapcsolódó jogszabályok előírásainak és felhasználásával alacsony projektkockázattal, rövid idő alatt kerülhet bevezetésre egy hivatal elektronikus ügyintézési rendszere. Éppen ezért az EGroup bízik abban, hogy komplex megoldása egyben katalizálni is tudja az elektronikus szolgáltatások elterjedését.
A Dokumentum Kapu Rendszert már többek között az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnál és Budaörs Önkormányzatánál is sikerrel alkalmazzák.
Forrás: Piac&Profit
Az ügyvédek vezető tisztségviselővé történő kinevezésének jogi környezetét, korlátait járja körbe alábbi cikkünk.
Éjfélig lehet kiegészíteni, illetve elfogadni az szja-bevallási tervezetet, de nem éri meg az utolsó percekre hagyni hívta fel a figyelmet kedden a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
A cég budapesti székhellyel rendelkezik, és a budapesti munkavállaló BKK bérlet helyett Pest vármegyei bérletet vásárol. Kérdés, hogy elszámolható-e adómentesen a vármegyebérlet a BKK bérlet helyett, illetve Budapest közigazgatási határán kívülről munkába járáshoz igénybe vett vármegyebérlet elszámolható-e számla nélkül adómentesen?
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!