Mennyivel csökkent a reálkerestünk? Mindjárt kiderül


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ma teszi közzé a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a márciusi létszám és kereseti adatokat.

Egy hónappal ezelőtt a hivatal arról adott tájékoztatást, hogy az év első két hónapjában a bruttó átlagkereset 6,5, a nettó átlagkereset 0,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a január-februári reálkereset – a fogyasztóiár-index 8,3 százalékos erősödésével – 7,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A legalább 5 dolgozós vállalkozásoknál és költségvetési intézményeknél alkalmazásban állók száma a nemzetgazdaságban 2007 január-februárban átlagosan 2 millió 773 ezer volt. A hivatal egy évvel ezelőtti közlése szerint a nemzetgazdaságban 2006 január-márciusban a bruttó átlagkereset 7,3 százalékkal, a nettó 8,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a reálkereset – a fogyasztóiár-index 2,5 százalékos erősödésével – 5,7 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában. A legalább 5 dolgozós vállalkozásoknál és a költségvetési intézményeknél alkalmazásban állók száma a nemzetgazdaságban átlagosan 2 millió 762 ezer volt 2006 január-márciusban, 0,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Forrás: Világgazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.