Úgy megszorítunk, hogy hjaj – 374 millió forintért vett 106 új gépkocsit az APEH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az APEH nem csupán ötszáz új munkatársat vett fel a hatékonyabb adóbeszedés céljából és a pluszfeladatok ellátására, hanem 106 új gépkocsit is vásárolt több száz millió forintért.

Összesen 374 millió forintot fordít 106 új gépkocsi megvásárlására az APEH – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A járművek egy része közép-, illetve felső kategóriás. A tendert két cég nyerte meg: a General Motors Southeast Europe Kft. és a Porsche Hungária Kft.

Kiss Ferenc, az APEH gazdasági vezetője a Magyar Nemzetnek elmondta: a 106 új járműből 52-re a hivatal kibővített feladatköre miatt van szükség. A hivatalhoz egyébként ötszáz új munkatársat is felvettek. További 54 autót az elhasználódott régiek helyett vesznek csereként. Kiss megemlítette: az APEH 326 darabos járműparkjának egyötöde több mint 220 ezer kilométert futott, harmada pedig hét évnél idősebb autókból áll. Tájékoztatása szerint a beszerzésre eredetileg 428 millió forintot szántak, de végül ennél olcsóbban, 374 millió forintért megvásárolhatják a gépkocsikat. Az autókat csak különengedéllyel, térítés ellenében használhatják magáncélra a munkatársak.

Az APEH-ra összesen 16 új feladatkört ruházott át a közelmúltban a kormány, ezzel egyidejűleg még hatékonyabb munkát várnak el tőlük. Veres János pénzügyminiszter, miután az Alkotmánybíróság megsemmisítette az elvárt adóról szóló jogszabályt, kijelentette: a bevételi szintet tartani kell, így ha szükséges, máshonnan pótolják a kieső összegeket. Veres azt állította, a kormány nemcsak új feladatot ró az APEH-re, hanem megadja az ennek teljesítéséhez szükséges eszközöket is, így a hivatal kellő hatékonysággal működhet. Vámosi-Nagy Szabolcs, az APEH korábbi elnökhelyettese, az Ernst & Young adószakértője szerint viszont kérdéses, hogy a regionális átszervezéssel párhuzamosan az APEH képes lesz-e teljesíteni a pluszfeladatokat.

Eközben a Miniszterelnöki Hivatal csaknem ötven százalékkal csökkentette a részben luxusautókból álló járműparkjának darabszámát. A kancelláriánál tavaly nyáron még 133 luxusautó volt, amelyek fenntartása az azt megelőző esztendőben 310 millió forintnyi közpénzt emésztett fel. Vagyis egy hónapban átlagosan 26 millió forintba került a járművek tankolása, biztosítása és javítása. De előfordult olyan is (2005 októberében), hogy 43,4 millió forintot fizetett a MeH a járműpark egyhavi fenntartásáért. Januárra viszont 79, februárra pedig 70 darabosra olvadt a kancellária autóállománya. A luxusautók egy részét – mint ismeretes – értékesítették. A kormány az Új egyensúly nevű tavalyi megszorítóprogramjában azt ígérte: ˝A közpénzekkel való takarékosság érdekében 751-ről 433-ra, 42 százalékkal csökken a minisztériumok által használt gépkocsik száma.˝

Forrás: Ma


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.