Új szolgáltatás az elektronikus adóügyintézésben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az adóhatóság honlapján a „Képviseletek” menüpontból elérhető felületen új állandó meghatalmazást is be lehet jelenteni az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozóan – közölte a NAV.


A menüpontban a cégbejegyzésre kötelezett gazdasági társaságok törvényes képviselői az ügyfélkapun történő bejelentkezést követően már új meghatalmazást is adhatnak. Korábban kizárólag a ’T180 jelű adatlapon bejelentett meghatalmazásokat lehetett módosítani, a módosított meghatalmazás csatolásával egyidejűleg.

Módosult azonban az állandó meghatalmazás bejelentésére vonatkozó szabályozás, ezáltal már lehetőség van arra is, hogy az új meghatalmazásokat is ezen a felületen jelenthessék be a törvényes képviselők. Tekintettel arra, hogy a meghatalmazást ebben az esetben is ellenőrizni kell, azt elektronikus formában (szkennelve) csatolni kell, valamint a korábban már megszokott módon az eBEV portálon a meghatalmazottnak is jóvá kell hagynia a meghatalmazás bejelentését, az adóügyek első elektronikus intézését megelőző 8. napig.

Kluwer International
Nemzetközi jogi e-könyvek

 

Egy kattintásra Öntől!

 

A webes felületen bejelentett állandó meghatalmazás esetén tehát már nem kell a ’T180 jelű adatlapot benyújtani, ugyanakkor a korábban ’T180 jelű adatlapon bejelentett meghatalmazás is bármikor módosítható az eBEV-en.

A szolgáltatás használata előtt javasoljuk a felhasználói leírás, valamint a ’T180 jelű adatlap kitöltési útmutatójának áttekintését a Nyomtatványkitöltő programok menüpontban, mivel az eBEV felületen az adatok megadására az eddig is használatos ’T180 jelű adatlap egyes rovataira vonatkozó kitöltési szabályok érvényesek.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.