Vidékfejlesztési irodák nyíltak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tegnap Szentotthárdon és Sümegen adott át helyi vidékfejlesztési irodát Gőgös Zoltán, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára. Országosan 167 vidékfejlesztési irodát létesítenek, amelyek összekötő kapcsot jelentenek majd az országos stratégiát kidolgozó vidékfejlesztési tárca és a programokat tartalommal megtöltő, s azokat helyi szinten megvalósító projektgazdák között.

A vidékfejlesztési irodák a környék vidékfejlesztéseit hangolja majd össze, és segíti az uniós pályázatok kidolgozását, felügyeli az elnyert támogatási források felhasználását. és az információk áramoltatásán túl számos egyéb szolgáltatást nyújtanak majd a kistérségekben, főként a helyi adottságokra építő tudatos tervezésben, de a tervek operatív megvalósításának segítésében is – tudósít az MTI.

˝Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program teljes összege 2007-13 között nem kevesebb, mint 1300 milliárd forint, ebből a nem mezőgazdasági jellegű programokra 230 milliárd forint fordítható˝ – hangoztatta az államtitkár. Az ilyen programok finanszírozásának segítésére hozták létre a helyi vidékfejlesztési irodák hálózatát, amelyek az államtitkár szavai szerint egyfajta hidat, összekötő kapcsot képeznek majd az országos vidékfejlesztési stratégiát kidolgozó szaktárca és az azt tartalommal megtöltő, helyi szinten megvalósító projektgazdák között.

Gőgös Zoltán hangsúlyozta: az irodák nem rendelkeznek a fejlesztési források felett, de amennyiben például az adott térség az Európai Unió LEADER-programjához igazodva úgynevezett LEADER közösségbe szerveződik, akkor 2 milliárd forint, ha csupán helyi vidékfejlesztési közösség, akkor 1 milliárd forint felhasználásában tölthetnek be egyfajta segítő, koordinációs, adminisztrációs szerepet.

Cél, hogy az egyes vidékfejlesztési projektek támogatásáról ne a minisztériumban szülessenek döntések, hanem a rendelkezésre álló források keretein belül a forrásfelosztásról a kistérségekben, vidékfejlesztési közösségekben döntsenek. ˝Nem könnyű vállalkozás ez, mert sokkal egyszerűbb lenne központi pályáztatási rendszerben megoldani a pénzelosztást, de az új módszerrel mi a helyi vidékfejlesztési közösségek és Leader-akciócsoportok által megpróbálunk olyan programokat összehozni, amely egy-egy térség legjobb adottságait összegzi és azokat fejlesztésére koncentrál˝ – mondta Gőgös Zoltán.

Az első magyarországi LEADER programok már túljutottak a pályáztatáson, sőt jó néhány esetben már a megvalósításon is, és azok akik ebbe beszálltak, már élvezik a fejlesztések előnyeit, akik pedig kimaradtak belőle, szeretnének kapcsolódni hozzá. ˝Az első programban 70 LEADER közösségre 6 milliárd forintot szántunk, itt most csak a LEADER programra lesz 70 milliárd forint, tehát el lehet képzelni, hogy mit jelent ha ezt a tízszeres forrást jól használjuk fel˝ – mutatott rá az államtitkár.

Forrás: Origo


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.