Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Bár csak a múlt héten lépett hatályba az a szigorítás, amely szerint az egészségpénztári tagok csak adófizetés terhe mellett adhatnak ki pénzt számlájukról sportra, a kormány máris enyhítésre készül.
A múlt héten lépett hatályba az a szigorítás, amely szerint az egészségpénztári tagok csak adófizetés terhe mellett adhatnak ki pénzt számlájukról sportra; az önsegélyező kasszák pedig az egyik legkedveltebb – a beiskolázási – támogatásukat „bukták el”. Lapunk információja szerint azonban végül kissé elkésve, de belátták a jogalkotók, hogy ezek az intézkedések nincsenek összhangban az ugyanezekre a szolgáltatásokra vonatkozó más juttatási, támogatási formák szabályozásával. A szektorban már hónapok óta háborogtak például azon, hogy az orvosi javaslatokkal alátámasztott sportolás támogatását megtiltották, miközben üdülési csekkel gyakorlatilag ellenőrizhetetlenül lehet ilyen szolgáltatásokat finanszírozni.
A parlamenthez tegnap benyújtott, az egészségügyi bizottság által támogatott indítvány a pénztártörvény módosításával oldja meg a helyzetet. Úgy tudjuk, a változtatás szükségességéről a Pénzügyminisztériumot is sikerült már meggyőzni, így jövő hétfőn meg is változhat a jelenlegi jogszabály. A részletes indoklás szerint a jövőben az önkéntes egészségpénztárak szolgáltatási körében a sporttevékenység támogatása nem életmódjavító egészségpénztári, hanem kiegészítő egészségbiztosítási szolgáltatás lesz. Így erre 2007. május 31-ét követően is adómentesen lehet költeni az egészségpénztári egyéni számlákról – a természetgyógyászat és a rekreációs üdülés azonban továbbra is „büntetésben” marad. Az önkéntes önsegélyező pénztárak szolgáltatási köre pedig kiegészül a beiskolázási – nevelésiév-kezdési, tanévkezdési – támogatás szolgáltatással, szintén visszamenőleges hatállyal.
A visszamenőleges hatály ezekben az esetekben azt jelenti, hogy a június 1-jétől hatályos szigorítás olyan, mint ha meg sem történt volna. Persze ez a néhány nap sem múlt el nyomtalanul. Lapunk értesülései szerint az egészségpénztárak többsége számítástechnikai fejlesztésekkel már felkészült a szigorúbb szabályozásra, több sportszolgáltatóval fel is mondták korábbi szerződéseiket. A pénztártagok közül pedig sokan előrehozták sportszervásárlásaikat. A kasszáktól származó információk szerint a június elseje előtti két hétben jelentősen megugrottak ezek a kiadások, tehát a tagok tájékoztatása ez esetben jól sikerült. A változtatás a pénzügyi felügyelet idei első negyedévre vonatkozó adatai szerint több mint 785 ezer – a családtagokat is figyelembe véve pedig akár kétmillió – embert érint.
A sporttevékenységhez kapcsolódó kiadásoknál az összeghatár június elseje előtt a teljes családi költésre vonatkozóan 113 ezer forint volt. Az új korlátot nem a most benyújtott törvényjavaslatban, hanem a korábbi gyakorlatnak megfelelően kormányrendeletben határozzák majd meg. Az igénybevételi határ igazodna az ellátások más juttatási formákban adómentesen elérhető összegéhez – olvasható egy a pénzügyminiszternek címzett feljegyzésben. Ez alapján logikusnak látszik, hogy a szigorítás helyett végül akár a kiadási korlát tágítására is sor kerülhet (üdülési csekkel akár 400 ezer forintig is lehet kedvezményesen költeni).
Forrás: Napi Gazdaság
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!