Visszavont kasszák: hétfőig kérhető vissza az előleg


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A visszavont pénztárgépeket megrendelt vállalkozók csak február 17-ig, hétfőig jelezhetik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján, hogy visszakérik az igazoltan megfizetett előleget, foglalót vagy vételárat – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtökön.


Az a vállalkozó, aki legkésőbb jövő hét hétfőn nem engedményezi követelését az államra, később már nem élhet ezzel a lehetőséggel, mert a határidő jogvesztő – hívja fel a figyelmet a minisztérium.

Az új megrendeléssel együtt vagy a megrendelés leadását követően az érintetteknek nyilatkozniuk kell az EBEV felületen arról, hogy milyen összegű támogatásra tartanak igényt.

A papíralapú dokumentumokat, szerződéseket, számlákat 15 napon belül az adóhatósághoz kell eljuttatni, amelyek alapján a NAV egyedileg, határozattal bírálja el a kérelmeket.

Az igényelhető támogatás mértéke főszabály szerint a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépre kifizetett előleg, foglaló mértéke.

Külön szabályok alapján nagyobb támogatást vehetnek igénybe azok, akik esetleg már a teljes vételárat megfizették, vagy be is üzemelték a betiltott gépeket.

A NAV honlapján elérhető egy gyakorlati útmutató, amely lépésről lépésre bemutatja, hogy a vállalkozóknak mit kell tenniük. 

A tárca közleménye arra is kitér, hogy a nemzetközi tapasztalatok, és az a tény, hogy tavasz óta egyes gazdasági ágazatokban látványosan megugrott a legális forgalom, egyértelműen bizonyítják, hogy az online átállásra szüksége van a költségvetésnek és az ország jelentős többségét kitevő tisztességes adózóknak is. A közlemény szerint már több mint 40 ezer online kassza üzemel.

 

 

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal január 23-án visszavonta az Alt Cash Kft. által forgalmazott SAM4S NR-300 ONLINE, és a Japán Cash Company Kft. S&E NR-300 ONLINE elnevezésű pénztárgépének engedélyét.

Az indoklás az volt, hogy mindkét pénztárgép adóelkerülésre ad lehetőséget az adóügyi ellenőrző egység (AEE) funkcionális és biztonsági hiányosságai miatt. Az érintett kasszákat mintegy 80 ezer vállalkozó rendelte meg.

A kormány időközben úgy döntött, hogy a két érintett forgalmazó károsultjai rendelhetnek másik gépet úgy, hogy állami támogatás formájában megkaphatják az igazoltan megfizetett előleget, foglalót, ha új gépet rendelnek a NAV honlapján, a kormány pedig jogi úton fellép a cégekkel szemben.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.