Csaló sms-ekkel próbálnak adatokat kicsalni bűnözők az OTP Bank ügyfeleitől


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Internetes csalók az OTP Bank nevében küldött sms-ekkel próbálják kicsalni az ügyfelek adatait – figyelmeztetett az OTP Bank hétfői közleményében.

Az MTI-nek küldött tájékoztató szerint az üzenetekben hamisan arról tájékoztatják az ügyfeleket, hogy a bankkártyájuk le lett tiltva, és a feloldáshoz egy rövidített, de az OTP Bank nevét tartalmazó weboldalra való kattintást kérik. Az OTP Bank felhívja ügyfelei figyelmét, hogy az sms-t nem a bank küldte, a benne szereplő linkre ne kattintsanak, mert az egy adathalász oldalra visz, ahol az adathalászok megpróbálják az ügyfelek elektronikus bankoláshoz szükséges adatait megszerezni.

A bank kéri ügyfeleit, hogy sms üzenetben vagy emailben kapott linkre való kattintás helyett a hivatkozott oldalt minden esetben a böngésző kedvenceiben elmentett, vagy a böngészőbe közvetlenül begépelt módon nyissák meg. Ha adataik adathalász csalók kezébe kerültek, a lehető leghamarabb jelezzék az esetet az OTP Banknak.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 23.

DLA Piper: átalakulóban a hazai energiapiac

Magyarország energiaimport-kitettsége 85 százalék feletti, de ez az arány a klímasemlegesség felé tett lépésekkel csökkenthető. A kilátások pozitívak: gáztárolóink jelenlegi töltöttségi szintje a régióban az egyik legmagasabb, naperőművi kapacitásunk mintegy 6 ezer MW, illetve a lakossági villamosenergia-fogyasztás is csökkenő tendenciát mutat. A DLA Piper Hungary szakértői sorra vették azokat a tényezőket, melyek az energiaszektor átalakulására a legnagyobb hatással bírnak.

2024. május 23.

EY: Új EU-s szabályozás mutatja, mi a kibervédelem minimuma

Hatalmas károkat okoz a kiberbűnözés a pénzügyi szektorban, amire az Európai Unió választ kíván adnia az úgynevezett DORA rendelettel. A már jövőre élesben működő kiberszabályozás segít felkészíteni az európai, köztük a hazai pénzügyi szervezeteket az online támadások kivédésére – hívja fel a figyelmet az EY. A vállalatoknak jól felfogott érdeke, hogy megfeleljenek a DORA által nyújtott minimális elvárásoknak, de érdemes egy jóval komplexebb, személyre szabott megközelítés alkalmazni, hogy mindenképp elkerüljék a komoly anyagi és reputációs kárral járó biztonsági incidenseket.