Lakásbiztosítás: az ár a legfontosabb a fogyasztóknak
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Fókuszba kerülnek az idén a lakásbiztosítások, aminek több oka is van: egyrészt a tavalyi inflációhoz kötött díjváltozások, valamint a tavasszal várható kampány, amelynek keretében biztosítót válthatnak az ingatlantulajdonosok – derül ki a K&H összefoglalójából, amely saját reprezentatív kutatása alapján ad körképet a magyar lakásbiztosítási piac egy részéről.
A középkorúak döntő többségének van lakásbiztosítása, mindössze 15 százalékuk nem rendelkezik ezzel. Igaz, az alacsony jövedelműek több mint negyedének nincs ilyen biztosítása – derül ki a K&H biztos jövő kutatás friss eredményeiből. A 30-59 évesek elsősorban a díj alapján választanak lakásbiztosítást: 67 százalékuknál ez az elsődleges szempont. Ehhez képest a biztosítótársaság megbízhatósága és a kiegészítő szolgáltatások fele ennyire fontosak.
A pénzintézet tavaly szeptemberi kutatása szerint a 30-59 évesek mindössze 15 százalékának nincs semmilyen lakásbiztosítása, az ő arányuk az egy évvel korábbi kutatásban 14 százalékos volt, így ez minimális eltérést jelent. A legfrissebb eredmények szerint az anyagi helyzet is befolyásolja ezt: az alacsony jövedelműek 27 százaléka egyáltalán nem rendelkezik lakásbiztosítással, a közepes és magas jövedelmi kategóriákban ugyanakkor mindössze 11-11 százalékos az arányuk.
A lakásbiztosítással rendelkezők 53 százalékának az ingóságokra és az ingatlanra egyaránt szól a biztosítása, 25 százalékuknak pedig kizárólag az utóbbira. A részeredmények szerint a harmincas és negyvenes korosztály tagjai elsősorban az ingatlanjukat biztosítják, az ingóságaikat kevésbé. Az ötvenes éveikben járók többségének – 62 százalékának – van mindkettőre biztosítása, míg a másik két korcsoportban 47 és 52 százalékuk mondhatja el ezt magáról.
A megkérdezettek fele a meglévő lakásbiztosítását a biztosító üzletkötőjének segítségével kötötte meg, minden negyedik válaszadó pedig az adott banki vagy más közvetítőn keresztül tette ugyanezt. További 14 és 7 százalékuk az online utat választotta előbbiek a kiválasztott biztosító weboldalán, utóbbiak pedig alkuszcég portálján kötöttek lakásbiztosítást.
A lakásbiztosítás esetében kulcskérdés a díj a K&H felmérése szerint. A lakásbiztosítással rendelkezők túlnyomó része – 67 százaléka – ugyanis a kedvező díj miatt döntött az adott konstrukció mellett.
A választásnál a kiszemelt biztosítótársaság megbízhatósága került a rangsor második helyére, de jelentős lemaradással: csak 27 százalékuk mondta ezt. Harmadik helyen, 25 százalékos említettséggel áll az a tényező, hogy milyen kiegészítő szolgáltatásokat kínál a társaság a lakásbiztosítási konstrukcióhoz.