Műanyag-újrahasznosító vállalatot vett a Mol


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Mol-csoport felvásárolta a ReMat Zrt.-t, Magyarország piacvezető műanyag-újrahasznosító vállalatát, amely kommunális és ipari hulladékot használ fel regranulátum előállítására – közölte a Mol.

A közlemény szerint a Mol erős portfólió kiépítésén dolgozik a műanyag-újrahasznosítás és az integrált hulladékkezelés területén, összhangban stratégiai céljával, hogy vezető szerepet töltsön be az alacsony szén-dioxid-kibocsátású körforgásos gazdaságban Kelet-Közép-Európában.

A Mol teljes műanyag-újrahasznosító kapacitása – a korábban megvásárolt németországi Aurora Kunststoffe Gmbh-val együtt – évi 40 000 tonnára emelkedik – írták.
A tájékoztatás szerint a ReMat Zrt. kapacitása 25 000 tonna, csaknem 200 alkalmazottat foglalkoztat, termelőüzemei Tiszaújvárosban és Rakamazon találhatók, logisztikai központja van Pozsonyban.

A ReMat Magyarországon piacvezető a műanyagok újrahasznosításában, amelyhez kommunális és ipari eredetű műanyaghulladékot használ fel. Vezető gyártók automata szelektáló rendszerével, tisztító és regranuláló berendezéseivel rendelkezik. A felvásárlással a Mol képes lesz egyedi igényeknek megfelelő műanyag és újrahasznosított megoldásokat kifejleszteni, hogy teljesíteni tudja ügyfelei egyre növekvő igényét az újrahasznosított anyagok iránt.

A Mol tavaly februárban indította el „Shape Tomorrow” 2030+ stratégiáját, amelyben még nagyobb fókuszt kapnak a fenntarthatósági célok. A stratégia egyik fő pillére a körforgásos gazdaság integrálása, ezért a vállalat egymilliárd dollárt fektet be a következő öt évben alacsony szén-dioxid-kibocsátású és fenntartható projektekbe. A hulladékok feldolgozása és hasznosítása az új fenntartható megközelítés egyik kulcseleme – írták.

Az Aurora és a ReMat összkapacitásával a Mol fenntartható kompaundok és regranulátumok széles választékát kínálhatja az autóipar és a csomagolóipar számára – tették hozzá.
Emlékeztetnek arra is, hogy stratégiai partnerséget kötöttek a német APK vállalattal is, amely úttörő szerepet játszik a műanyag újrahasznosítási technológia fejlesztésében, és amelynek oldószer alapú eljárása képes kiváló minőségű polimereket előállítani komplex műanyaghulladékból. A közelmúltban stratégiai partnerséget kötöttek a svájci Meraxis céggel a poliolefin re-kompoundok fejlesztésének és gyártásának előremozdítására. A Mol a vegyi újrahasznosítás területén is tervez beruházásokat, és komoly lépéseket tesz a további hulladékgazdálkodási tevékenységek irányába – áll a közleményben.

A nyilvános cégadatok szerint a mintegy 1,5 milliárd forint saját tőkéjű ReMat Zrt. értékesítési árbevétele 3,5 milliárd forint volt 2020-ban, az egy évvel korábbi 4,3 milliárd forint után, árbevételének mintegy ötöde származott exportból. A társaság adózott eredménye 2020-ban csaknem 70 millió forintot tett ki, a megelőző évi 171 millió forint után.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2022. január 28.

A műanyagokhoz kapcsolódó termékdíjszabályok

Az Európai Unió műanyag stratégiájának egyik sarkalatos pontja a műanyagból készült termékek tervezésének, gyártásának és felhasználásának körforgásközpontú szemlélete. E szerint gondoskodni kell arról, hogy egyre nagyobb mértékben legyen a műanyag újrahasználható, hasznosítható, feldolgozható és mindez ne csak lehetőség legyen, hanem azt valóban használják többször, hasznosítsák, illetve dolgozzák fel, továbbá, hogy az ennek a szemléletnek meg nem feleltethető műanyag termékek szoruljanak ki a piacról, és a csomagolásra, a tárolásra jelenjenek meg a környezetet kímélő valós alternatívát nyújtó egyéb anyagok, megoldások. Ennek a tagadhatatlanul hasznos szemléletnek nemcsak a jogalkotás, hanem a társadalom, az egyén szintjén is meg kell jelennie, fontos, hogy ne csak akkor fejezzük ki az ellenérzésünket, amikor látjuk a felvételeket arról, hogy az óceánok mennyire szennyezettek műanyaggal, hanem a mindennapokban is kerüljük a használatát, keressük a tartós, környezetkímélő megoldásokat; ha használnunk kell, használjuk a műanyagokat többször, illetve gyűjtsük azokat szelektíven. A továbbiakban azt fogjuk áttekinteni, hogy a jogalkotás a jogszabályi környezet megváltoztatásával közvetlenül és közvetetten miként járul hozzá mind a piac átalakulásához, mind a szemléletformáláshoz. Az Adó szaklap írása.
2021. június 1.

Kevesebb műanyag, élhetőbb világ – avagy amit környezetvédelmi termékdíj változásai kapcsán tudni kell

Cikkünkben az egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló 2019/904 európai parlamenti és tanácsi irányelv (SUP – single use plastics – irányelv) 2021. július 3-ától alkalmazandó rendelkezéseit, valamint az egyes egyszer használatos műanyagok felhasználásának visszaszorítását célzó hazai jogszabályváltozásokat mutatjuk be.
2017. október 5.

Kivégezheti a reklámújságokat a termékdíjemelés

Jelentősen emelné a kormány a műanyag zacskók, reklámpapírok termékdíját – hangzott el a szerdai parlamenti vitában. A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség szerint az adóemelés csaknem finanszírozhatatlanná teheti a reklámújságok kiadását.